Ben zo nerveus voor de medische echo (20 weken echo)

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben super nerveus voor de medische echo. Donderdag 15 mei om 11.30 moet ik me melden in Eindhoven. Ik kan gewoon aan niets anders meer denken.

Vorig jaar toen ik zwanger was van onze zoon Reno, kreeg ik het ergste nieuws te horen wat je maar kunt verwachten. Onze zoon was medisch gezien helemaal niet in orde. De dag erna konden we meteen in AZM terecht. Hier werd ons dan ook sterk aangeraden om de zwangerschap af te breken. Reno zou geen menswaardig bestaan lijden en zou alleen maar pijn kennen.

Ik wil niemand de stuipen op het lijf jagen hoor, de aandoening waar onze zoon aan leed komt maar 1:10.000 voor, dus de kans is heel klein op herhaling. Ook al weet ik dit maar dit maakt het me niet gemakkelijker.

Sorry, ik moest dit even kwijt.

Liefs, mama van Kaylee en Reno*

Hoi,
Het moet wel heel erg spannend en moeilijk zijn voor je die week zo voor die echo.
Vooral ook omdat je nu weer geconfronteerd wordt met eenzelfde periode waarin je je zoon bent verloren.
Mijn situatie is heel anders, maar ik ben ook erg nerveus. Vorig jaar twee miskramen gehad, en ik heb nu constant het gevoel dat alles wel heel erg goed gaat. Ik kan maar niet uit mijn hoofd krijgen dat er iets wel mis moet gaan, in welk opzicht dan ook. Mijn kat was net zoek op zolder (ik had het raam open gelaten) en ik zag al helemaal voor me dat ze er niet meer was.

Maar goed. Ik heb morgen de 20 wk echo en ik vind het dus ook enorm spannend.

Heel veel succes de 15e!!! En ik hoop dat je wat dingetjes kunt verzinnen om je gedachten wat te verzetten. Ook al is dat ook moeilijk.

Shanaz

Hey,

Ik heb het laatst heel erg gehad toen ik voor controle naar het ziekenhuis moest. Dat was ook allemaal in de periode dat Senne* een jaar zou zijn geworden. Ik zag daar met name als een berg tegen op.

Ik moet zeggen dat ik verder over deze zwangerschap een heel rustig gevoel heb. Ik loop mezelf niet gek te maken en kijk (tot nu toe) alleen nog maar uit naar die screeningsecho. Wie weet is dat straks wel anders, maar de meest spannende periode zit voor mij natuurlijk ook pas aan het eind met bevallen.

Succes, ik zie wel wat er uit is gekomen. Zag ook dat we allebij op dezelfde dag in het ziekenhuis zitten.

Claudia

Ik kan me goed voorstellen dat je tegen die echo opziet. Ik denk dat ik ook de nacht daarvoor niet lekker zal slapen en dit is voor mij de eerst zwangerschap. Na een eerdere slecht uitslag zou ik denk ook bloednerveus zijn.
In ieder geval veel sterkte tot de echo en heel veel geluk gewenst, dat alles maar perfect in orde mag zijn.

Liefs Natalie

Hoi!

Ik wou je sterkte wensen voor morgen/de nacht doorkomen, en ik hoop echt van harte dat je net zo opgelucht zal zijn als ik vorige week donderdag was!!!

groetjes, Priscilla 21wk zwanger van m'n 3de boefje

veel succes bij de 20 weken allemaal ik hoop dat alles goed is en dat jullie van de echo en jullie baby kunnen genieten, ik moet zelf over 2 weken en snap wel de angst bij mijn andere jongens (11, 9, 5 jaar) hadden we deze echo niet.

groetjes maggi

Veel succes vandaag met je 20 weken echo! Laat je ons even weten hoe het is gegaan?

Hey Margret,

Hoe was de echo? Ik hoop zo voor je dat het allemaal is meegevallen en dat je lekker kunt gaan "genieten" van je zwangerschap. We weten allebij dat dit een zwangerschap wordt met een randje er aan, maar deze kleine heeft  jullie ook nodig en is misschien wel meer dan welkom. Dat is op dit moment mijn gevoel bij deze zwangerschap.

Liefs Claudia, mama van Dion en Senne* en ?

Terug
Bovenaan