Ben zo pissig!!!!!

Lieve meiden,

Ik dacht ik ga nog even neuzen op het forum, kan het toch niet laten en ja hoor, alweer twee meiden die een miskraam door moeten maken, ook nog van het septemberforum waar ik dus ook alweer afscheid heb moeten nemen!
Hoezo 16% kans op een miskraam? Voor mijn gevoel is dit percentage veel hoger! Waar slaat dit toch op, waarom moet dit zo?
Sorry hoor maar het is zo oneerlijk.
Vandaag zijn mijn hechtingen verwijderd en alles ziet er verder goed uit lijkt het. We mogen ook gewoon meteen weer zwanger worden. Verstandig om een 1e menstruatie af te wachten maar wanneer dat niet lukt is het ook oke, zei de gyn. Niets afwachten dus! Zou toch raar zijn om nu opeens ervoor te moeten zorgen dat het niet lukt.
Niet dat ik er al aan moet denken om sex te hebben. Ben zo bang dat het pijn doet, maar goed. Daar ben ik vast wel snel over heen.
Toch ben ik wel opgelucht hoe goed ik er zelf vanaf gekomen ben! Ik las gisteren nog op het internet hoe levensbedreigend een buitenbaarmoederlijke zwangeschap kan zijn. Tja, we waren er op tijd bij dankzij mijn miskraam vorig jaar mocht ik dus snel voor echo komen.
Ik lag trouwens op de kraamafdeling voor en na de operatie van donderdagavond tot zaterdagochtend. Babygehuil om 6:00uur, amper tijd om mij naar het toilet te begeleiden omdat alle verloskamers vol lagen met vrouwen met bijv. 6   cm. ontsluiting etc....
En de hechtingen moesten ze vandaag ook nog bijna verwijderen op een verloskamer i.v.m. ruimtegebrek. Daarna nog naar de gyn, lekker tussen de maxi-coses in de wachtkamer.
Sorry voel me even opgefokt op het moment, gaat straks wel weer.

Liefs
ineke

Hoi!
Ik kan me je woede wel heel goed voorstellen hoor!! Toch, als je een miskraam hebt gehad valt het meer op dat er miskramen voorkomen. En 16%....sja....ik vind het ook wat aan de lage kant. Jij hebt in ieder geval zeker een rottijd gehad nu en je zal ook nog niet echt lekker in je vel zitten want ik herken je woede wel. Oh enne....reactie op je mailtje.....het gaat alweer hoor
Heb gewoon mijn weken niet. Maarja, wat je zegt...16%, ik ben er té vaak getuige van dat het toch weer gebeurt......
En toch moeten we goede hoop houden meid, lekker stukkie chocola erbij, desnoods 1 wijntje meer maar toch vooruit blijven kijken....toch? Ik hoop dat je je snel wat beter voelt want wat je nu hebt meegemaakt is gewoon wer oneerlijk!!
Liefs Costa

Hoi lieve Ineke,

tuurlijk wordt je daar kwaad van! Je hebt een fijn zwanger clubje en dan gebeuren er van die K......dingen. Pfffff16%? Bij mij 50%, 1goede en 1vroeggeboorte. En jij 100% en al die anderen op dit forum? Cijfers, daar kun je toch geen bal mee!
Jeetje, wat erg dat ze je daar tussen die net bevalllen moedertjes inleggen zeg, dat snap je toch niet! Dat die ziekenhuizen dat nou niet anders in kunnen richten! Ik heb toen erge "mazzel" gehad. Toen ik er lag, waren er geen normale bevallingen. Alleen ik met mijn vroeggeboorte en nog een vrouw die nog moest bevallen van ook al een dood kindje. Kijk weer niet echt een nachtje van 16%. 100% dode kindjes staat vast ook nergens in de cijfers.
Waarom is het leven soms zo oneerlijk hè?
Wel lekker dat het lichamelijk weer redelijk met je gaat. Neem goed de tijd voor jezelf en je vriend en ga er daarna gewoon weer voor

Sterkte weer en heel veel liefs van mij.

Hoi Costa,
wat lekker vertrouwd om weer eens je naam te zien. Ik hoop dat het allemaal een beetje gaat met je.
Veel liefs!

Hoi,

Gisteren wilde ik al antwoorden, maar kon om de een of andere vage reden niet inloggen. Vandaar mijn ietwat late reaktie.

Ik kan me jouw gevoelens zo goed voorstellen! Bij mijn eerste mk (windei) moest ik ook vrolijk in een wachtkamer vol zwangeren en maxi-cosi's wachten tot ik eindelijk aan de beurt was.(duurde ruim een uur)  We wisten toen al door een eerdere echo dat het niet goed was. Dat was een erg confronterend moment! Ik vraag me wel eens af of de artsen daar wel bij stil staan. Net als dat ze jouw op de kraamafdeling neerleggen! Ik snap best dat alle gynaecologische gevallen daar terecht komen, maar in sommige gevallen moeten ze toch echt eens gaan nadenken over de psychische gevolgen!

Mij is bij de eerste mk verteld dat 2 op de 10 zwangerschappen misgaat. Ik vind het best hoog! Dom als ik was ging ik ervan uit dat ik vast geen tweede mk zou krijgen. Wel dus. Goed, ik ben inmiddels weer zwanger dus ik zal niet klagen. Maar ik begrijp je gevoelens heel goed! Heb er zelf ook mee geworsteld.

Ik hoop dat je gauw weer zwanger mag raken, en dat je dan een mooie zwangerschap en kindje eraan overhoud. Ik gun het je van harte!

Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

Terug
Bovenaan