ben zo trots...............

A

Anoniem

Guest
Op mijn kleine ventje.
Nick was nog steeds niet zindelijk en even heb ik gedacht wordt hij dat wel voor zijn zestiende
Maar nu is hij ineens binnen een week zindelijk zowel overdag als snachts.
Vandaag zelfs zonder luier vier uur weg geweest en het ging goed.

Ben een erg trotse moeder.
Liefs sandra

Hoi Sandra,

Bedankt nog dat je me "zocht",ben weer terecht hoor hahaha..
Weer een mijlpaal voor je kleine jongen,knap van Nick hoor.

Liefs Kitty en Tess.

Hoi Sandra,

Ik ben niet zo'n schrijver, maar bij deze topic wil ik je toch even wat vragen.
Hoe heb jij het zindelijk worden aangepakt?

Mijn zoontje wordt volgende maand 3 jaar oud, maar is nog niet zindelijk.
Hij gaat wel steeds vaker uit zichzelf naar de WC, maar zeker nog niet voor de grote boodschap. Op het potje vind hij niet interessant genoeg.

Toen het echt een paar dagen mooi weer was, heb ik hem lekker zonder luier laten rond rennen, maar toen ik er bij wijze van spreken met de dweil achteraan.

In de andere fora voor zijn leeftijd wordt niet zoveel geschreven vandaar dat ik het aan jou vraag, haha!

Hoop dat je wilt reageren.

Groetjes,
Angela

Hoi Angela,

Jorick is nu 3 jr en 4 maandjes. Toen hij 2jr en 9 mnd was heb ik gewoon op zondag de luier uitgedaan. Hem netjes uitgelegd dat er een potje stond en een wcverkleiner. Als hij moest plassen dan moest hij proberen het op te houden totdat hij bij het potje of bij de wc was. Bij ons ging het na 3 mislukkingetjes helemaal goed. Het is een kwestie van het plas gedrag van je kind zien. dus bij de plasser met zijn of haar handjes hopsa naar de wc. wiebelen met de billen/benen hopsa naar de wc. Niet straffen als het mislukt. heel rustig zeggen het is jammer dat je de wc niet kon halen de volgende keer beter. Plassen gaat in de regel makkelijker dan poepen... Maar de eerste regel is eigenlijk prijs je kindje de hemel in als het plast of poept op de wc en word niet boos als je de hele dag met de dweil er achteraan loopt. Je moet het toch eens een keer proberen. En het ene kindje is sneller dan het andere kindje...

Succes

Terug
Bovenaan