Ben zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik ben er net achter gekomen dat ik 5 weken en 3 dagen zwanger ben!!

ben helemaal door het dolle heen! Heb wel 3 testen gedaan en er staat bij alle drie gelukkig een dikke plus!

Nu had ik een vraagje ik wil foliumzuur gaan slikken.
Nu heb ik davitamon gekocht, iemand hier ervaring mee?! En ik heb ook roosvicee ferro gekocht hier zit ook extra ijzer in. Kan je dan die foliumzuurpillen laten staan of moet je die erbij nemen?! En hoe weet je wanneer j e te veel heb?

Bedankt

Heej,
proficiat en welkom op het forum. Ik heb zelf vitaminepillen voor zwangeren geslikt en daarnaast nog foliumzuur. Het teveel plas je uit. Ik weet niet meer hoeveel je precies nodig hebt. Is wel ergens te vinden op het net.
Groetjes V.

Hai

Bedankt.

Weet je misschien ook wanneer er de jonge gezinnen beurs is in Utrecht?

Hoi Neo,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Eigenlijk had je al foliumzuur moeten gaan slikken toen je met de anticonceptie bent gestopt. Zelf heb ik speciale vitamine pillen voor zwangere vrouwen, hier zit ook de goede hoeveelheid foliumzuur in. Deze heten Gravitamon, zijn te koop bij de apotheker en bij de drogist.
En de jonge gezinnen beurs is begin november al geweest en is maar  1X per jaar, was erg leuk.
Nou geniet van je zwangerschap!

Groetjes, Patricia

Hallo
 Ten eerst van harte gefeliciteerd.
Je had inderdaag eigenlijk beter al met foliumzuur kunnen beginnen toen je zwanger wilde worden. Ze raden altijd aan 4 weken van te voren tot een week of 8 als je weet dat je zwanger bent. Ben zelf na 8 weken zwangerschap over gestopt op vitamine voor zwangeren van de etos. En ik blijf deze gebruiken tot de kleine er is.
Volgens mij is het niet nodig extra ferro te gaan gebruiken mits je hb in het bloed te laag is, dit merk je  als je steeds erg duizelig bent. Je kunt je hb ook even bij de huisarts laten prikken.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes bg

hey neo,

alvast van harte gefelciteerd met je zwangerschap!! om je vraag te beantwoorden over foiumzuur en vitamines. ik heb zelf de eerste 14 weken foliumzuur geslikt, gewoon bij de apotheek gehaald en daarna ben ik overgestapt op gravitamon, daar zit alles in wat je nodig hebt en de kleine ook. ik ben nu 33 weken zwanger dus dat is helemaal goed gekomen :)
en over je vraag wanneer er een jonge gezinnenbeurs weer is kan ik je geen antwoord geven, hij is laatst nog geweest. wel is er een andere beurs wat zeker de moeite waard is. de 9 maanden beurs. begint op 14 februari en duurt een paar dagen, dat is helemaal gericht op zwangeren dus heb je meer aan dan de jonge gezinnen beurs. ik was daar en het was nogal gericht op mensen met baby's, en ja die heb je tenslotte nog niet.
de 9 maanden beurs ou ik ook wel heen willen maar weet nog niet of ik dat doe, begint op 14 februari en op die datum ben ik ook uitgerekend, dus ik denk dat ik pech heb en anders loop ik hoogzwanger daar rond, zie ik ook niet echt zitten hahaha.

hou je ons op de hoogte van je zwangerschap? lijkt me leuk.

groetjes Miranda 33 weken

Hallo Neo,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
ik ben er ook net een paar daagjes achter dat ik zwanger ben 5 weekjes.

En over dat foliumzuur, ik ben het vanaf vandaag gaan gebruiken

groetjes Destiny

Hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de augustus mama s ben er zelf ook eentje moet namelijk bevallen op 22 ste.Je vroeg hoeveel je moest slikken van foliumzuur,gewoon 1 tabletje per dag,net zoals de andere al schreven plas je het teveel aan foliumzuur weer uit dus maak je geen zorgen.Ik heb ze gewoon bij de apotheek gekocht en dat zijn gewone tabletjes je moet ze wel heel doorslikken.
En ik ben er ook mee begonnen voor ik zwanger werd maar gebruikte geen pil en was dan ook snel zwanger.

He ik hoop ook van jou alles te weten te komen over je zwangerschap.

veel liefs Bernicee(5w/6d)

Terug
Bovenaan