Benauwd en buikpijn

Hallo

Momenteel ben ik 34+5 weken zwanger. Afgelopen weekend heel druk gehad met een buurt bbq en een verrassing baby shower voor mij.. Maar nu heb ik dus al 2 dagen enorme buikpijn.. Vooral de nacht veel krampen en last van me schaamstreek.. Nu was de boy gister erg rustig in de buik en maakte ik me ligt zorgen. Tot hij om 17u vokop begon te bewegen. Vandaag beweegt ie weer super veel en heb ik dus enorm benauwd en kan ik moeilijk door ademen.. En dan afgelopen nacht ook hele lage buikpijn en krampen wat pas wegzakte met een kruik.. Iemand enige ervaring met dit soort verhalen.. Hopelijk kunnen jullie me helpen..
 
Ik herken het wel enigszins. Ik ben vandaag ook 34 weken. Als ik het druk heb gehad, heb ik 's nachts ook verschrikkelijke krampen en pijn bij mijn schaamstreek. Warmte is dan een goeie inderdaad. Ik probeer nu om het zo rustig mogelijk te houden tijdens mijn weekends. Onze kleine meid is heel erg actief en ligt regelmatig in mijn middenrif te stampen of te duwen waardoor ik me dan ook benauwd voel. Hoort er denk ik een beetje bij. Ze krijgen minder en minder plaats waardoor ook je longen stilaan plaats moeten maken en dat maakt dat je minder diep kan ademen. Een keer van houding veranderen als je in bed ligt of even gaan rechtzitten of staan en met je armen boven je hoofd je uitrekken en heel lang maken, helpt soms wel. Dan maak je extra ruimte vrij in je borstkas en kan je even beter ademen.
 
Misschien is je kindje aan het indalen? Dat deed bij mij goed pijn in mn kruis en liezen. En ging ook gepaard met krampen heel laag. 
Ik herken het wel dat de baby even moe lijkt van jouw drukke dag. Pas goed op jezelf. Het heet niet voor niets laatste loodjes. Neem rust als je het nodig hebt.
 
Klinkt als harde buiken. Die krijg je als je teveel doet/te actief bent. Of indalingspijn. Hier ook 34,5w en na een dagje werken verkrampt het ook. 
Laatste loodjes zijn het zwaarst.
 
Terug
Bovenaan