benauwd gevoel

Hoi meiden,

Ik vroeg me af, of sommigen van jullie dit ook hebben/hadden.
Ik heb nu regelmatig harde buiken, vooral na wat inspanning en ik heb dan ook vaak dat ik een benauwd gevoel op de borst krijg. Weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven.
Heb dit toen bij de zwangerschap van yordi helemaal niet gehad, dus heb geen idee.
Ik moet volgende week woensdag weer naar de vk toe.
Oh ja en als de harde buik weer afzakt, dan zakt die benauwdheid ook weer.
Iemand een idee??

Liefs marielle 30w3d

ook ik heb het weleens benauwd
beetje hyperventilatie achtige klachten maar heb ik gekregen na de ebvalling van xander...
\vannacht 2 keer huilend van de pijn wakker geworden eerste keer met draaien ineens enormmmmeee pijn in mn buik(harde buik? ben er niet mee bekend bij xander nooit gehad...) en 2de keer kramp in mn kuiten tjezus en ze doen nog zeer!!!!!!

harde buiken en benauwdheid samen kan denk wel aangezien je baarmoeder zich aanspant en ontzettend hoog zit al he! dus ontneemt je de adem tenminste dat denk ik dan he....

liefs daan

hai marielle ik heb het ook weleens hoor!Dan krijg ik een drukkend gevoel op m,n borst echt eng!
Volgens mij komt dat omdat de baby alles wegdrukt,en dat je daardoor minder lucht krijgt.
Dat zal onderhand wel minder worden hoe verder je bent hoe lager de baby gaat liggen.
groetjes
33weken

Heel herkenbaar! Dat komt omdat de baby lekker hoog ligt en al je organen een beetje in de verdrukking komen. Een tweede daalt ook minder snel in, dus heb je meer/langer last van dat soort klachten (joepie :). Vooral bij harde buiken is alles aangespannen en verkrampt.

ja ook voor mij heel herkenbaar! nu ik veel harde buiken heb,ben ik ook heel benauwd.
vind het ook heel frustrerend dat ik de trap met een pauze moet oplopen omdat ik dan weer een harde buik krijg! ik piep soms gewoon door het benauwd zijn. bij jari had ik dit totaal niet,mischien toch bij een 2de dat je er meer last van hebt ofzo.en gewoon even navragen bij de volgende controle.

Hi,

Het is heel normaal dat je het later in je zwangerschap benauwd kunt krijgen. De ruimte in je buik- en borstholte wordt minder; je kindje drukt alles aan de kant. En hij of zij drukt dus ook tegen je longen aan, dat kan benauwdheid geven. Dat is ook waarom met name Q-koorts, maar ook de (mexicaanse) griep zo vervelend kan zijn voor zwangere vrouwen.

Ik heb bij de vorige een paar nachten rechtop geslapen toen ik griep had. Nu heb ik daar gelukkig (nog) geen last van.

als je het echt niet meer uit kunt houden, ga dan gewoon even naar je huisarts. Misschien kan die iets voorschrijven.

Gr. Tamara.
(februari mama)

Hier ook lekker benauwd aan het worden. Alles en mn de longen komt in de verdrukking. Als ik nu veel gegeten heb wordt het nog erger. Tis een beetje kiezen of delen met de weinige ruimte die er nog is. Vaak wordt het beter als het kindje is ingedaald, maar dat kan nog wel even duren.

Terug
Bovenaan