Benauwd/hyperventileren na bevalling (man)

<p>Goeiedag,</p><p>mijn vrouw is vorige week bevallen en sinds we thuis zijn uit het ziekenhuis snak ik regelmatig naar adem/hyperventileer ik. Ik vermoed dat het vermoeidheid/stress is door al het nieuwe in huis, maar het is wel beangstigend.</p><p>nog mensen die dit ervaren? Wat kan ik doen?</p><p> </p><p>bedankt. </p>
 
Ten eerste gefeliciteerd met je baby.
Dat is Idd een complete verandering. Misschien zelfs meer dat je zelf had verwacht. Waardoor je deze ervaringen hebt.
Maar wat vervelend.
Helaas kan ik je niet helpen.
Zou toch wel even contact leggen met je huisarts.
Deze zal je hopelijk meer kunnen helpen.
 
Er komt ook wel wat op je dak vallen als je net een baby hebt. Begrijpelijk hoor. 
Ik heb er last van gehad op het hoogtepunt van mijn angststoornis. Ben destijds erg geholpen door een ademtherapeute. De huisarts kan verwijzen maar het is niet perse nodig. Ik had er een die gewoon bij de fysio in het gebouw zat en ook een achtergrond in fysio had. Let wel op dat je een ademtherapeut kiest die bij de vereniging aangesloten zit. 
Wat je daar leert is wat ademhaling en hyperventilatie kan doen met je lichaam en hoe je je ademhaling weer goed krijgt met een paar simpele oefeningen. Het is heel praktisch en met een paar afspraken al klaar. 
 
Dankjewel voor de tips allebei. Het is onderussen wel al wat beter en heb voor de zekerheid ook even covid laten uitsluiten via PCR. Ik let nog altijd teveel op mn ademhaling maar het echte adem happen is voorbij
 
Terug
Bovenaan