benauwd

hoi allemaal

nou effe wat vragen hoor
ik ben nu ruim 35 weken maar ik heb het sinds een week ineens benauwd net of ik geen lucht meer krijg of heel moeilijk in ieder geval. ik had het voornamelijk s'nachts maar nu had ik er gisteren avond pas echt veel last van het enige wat een beetje hielp was als ik ging lopen maar zodra ik ging zitten of liggen was het meteen weer helemaal terug en ook nu heb ik er weer last van
gisteren is de kleine ook bijna de hele dag actief geweest. had gisteren avond ook last van steken in mijn onderrug
mischien dat het daardoor kwam maar dat weet ik niet
ik weet dat de kleine al is ingedaald en het is een flinkerd dus kan het zijn dat het door die kleine komt dat ie dan alles ophoog duwt ofzo ondanks dat ie is ingedaald
ik moet volgende week donderdag pas weer naar de vk en maak me nu toch wel zorgen of het kwaad kan helemaal omdat ik veel alleen zit watn mijn vriend werk momenteel onwijs veel
ben benieuwd of meerdere dit gehad hebben of nog hebben
veel liefs jacqie
alvast bedankt
 
Ik hoorde gisteren op gym dat je holle ader in de verdrukking raakt als je op je rug ligt. Daardoor krijg je het heel benauwd, alsof je gaat hyperventileren. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Lig je 's nachts op je rug?
 
Het is volkomen normaal. Rond week 35 neemt je longinhoud door de verdrukking namelijk met een kwart af. Als je je toch nog zorgen maakt kun je voor de zekerheid even bellen. Ik maak me ook altijd veel meer zorgen als mijn man er neit is.
 
Ik heb het ook gehad tijdens m'n zwangerschap (volgens mij tot een week of 36) en raakte soms ook redelijk in paniek als ik alleen was. Ben zelfs een keer naar de eerste hulp geweest. Maar daar werd ik al gauw weggestuurd, want het hoort er schijnbaar echt bij...je kind duwt alles omhoog en je longinhoud neemt inderdaad af. Gewoon proberen rustig te blijven (lekker makkelijk gezegd he!!) en proberen naar je buik te ademen. Og ga ff lekker buiten wandelen ofzo, dat hielp bij mij ook wel een beetje
 
Hoi Jacqie,
Ben zelf nu 32 wkn zwanger van een behoorlijk groot kindje. En alles zit al bij me in de verdrukking. Zowel mijn blaas, mijn maag en ook mijn longen.
Heel erg rechtop zitten en rondlopen wil nog wel eens helpen. Het belangrijkste is wel dat je rustig blijft en door blijft ademen. Als je te
snel gaat ademen ga je hyperventileren en dat is nog veel beroerder.
Voor de rest weet ik ook niet zo goed wat je er nog meer aan kan doen.
Kan in ieder geval niet veel kwaad zolang je rustig blijft.
Succes! Groetjes
 
Terug
Bovenaan