Benauwd

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben nu 16 weken zwanger en sinds anderhalve week  erg benauwd. Daarnaast ben ik ook erg snel kortademig en moe. Volgens de VK is alles in orde, ijzergehalte is 8,7 terwijl dit minimaal 6 moet zijn dus goed. Ook bloeddruk was normaal. Ik ben bij de dokter geweest en die heeft mn longen geluisterd ook daar was niks mis. Ik moest bloed laten prikken om te controleren of ik misschien een stofwisselingsprobleem heb. Daar krijg ik vrijdag de uitslag van. Anders kon het ook goed zijn dat het gewoon bij de zwangerschap hoorde.

Zijn er meer die hier last van hebben?

groetjes Pauline

bij mij zijn de slijmvliezen sneller gezwollen tijdens de zwangerschap. Dat veroorzaakte bij mij in de beginfase ook kortademigheid. En je conditie kan nogal een duikeling naar beneden maken.

Maak je er niet te druk om, het hoort er denk ik gewoon een beetje bij.

Miep

Hoi Pien,

Ik heb dat ook wel hoor, en dan helemaal als ik lekker naar bed ga, dan heb ik het idee dat ik geen lucht krijg en dan probeer ik me te ontspannen en vaak lukt het wel.....

Groetjes, Angel

22 weken

Hoi Pien,

Ik herken het ook, mijn verloskundige gaf nog als tip dat ik voldoende moest blijven drinken. Kan er namelijk ook invloed op hebben.

Misschien heb je er iets aan,

Tebbe        
22w3d

hoi

ik ben nu 20 weken en heb erook last van.
ik ben nu bij de fysio.(6 weken)
doorverwezen door de dokter voor ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen.
Ik kom er elke week.
En ben minder benauwd.
En ook nog goed voor je ontspanning je word rustiger.
Misschien een tip.

groetjes

Hmmm, ja die fysio daar had mijn vk het ook al over. Ze wilde me eerst naar een haptonoom hebben, maar dat is me iets te vaag. Ik hou niet zo van het"zweverige". Begrijp me niet verkeerd, er zullen een boel mensen zijn die er baat bij hebben, maar ik kan me er niks bij voorstellen. Die fysio dus wel. Ik moet morgen de dokter bellen voor de uitslag van de bloedtest. Ik zal hem meteen vragen of hij een verwijzing kan geven, misschien moet ik dat maar eens proberen.

Bedankt voor de tip. In ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Er staat niet zoveel in de boeken hierover.

groetjes Pauline
16 wkn 1 dag

Terug
Bovenaan