Benauwd...

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve mede-mama's,

Ik ga even klagen, ik heb het zo ontzettend benauwd, ik weet niet meer wat ik moet!!
Mijn gyne zegt dat het door de baby komt, dat ze tegen mijn middenrif ligt, maar ik voel me gewoon ziek...

Wie kent dit?? Voor zover ik weet heb ik geen luchtwegaandoening en nooit gehad ook...

Groetjes Valerie

Vooropgesteld ik ben geen arts. Bij twijfel of zelf naar de arts of even gy bellen!

Ik weet dat ik het ook af en aan wel eens benauwd heb, mede doordat de kleine steeds meer ruimte in neemt.
Ik merk het ook wel eens dat m'n ademhaling niet goed is als ik loop, loop en praat of gewoon sta en praat. M'n ademhaling is soms te hoog.

Ik word er dan duizelig van, ga of erg zweten, zie ineens wit en krijg het gevoel dat ik flauw ga vallen. (dit kan ook duiden op een te lage bloeddruk, als het niet overgaat met eten van bv. chippies kan het door m'n ademhaling zijn)

Als ik merk dat ik hondsberoerd word, dan gelijk stop ik met hetgeen wat ik doe en ga rustig op m'n ademhaling letten. Het is moeilijk nu je zwanger bent, maar probeer vanuit je buik goed en rustig adem te halen!
Ga desnoods even rustig zitten en steun goed tegen de leuning. Blijf je concentreren op een rustige en diepe ademhaling.

Als er iemand in de buurt is en je voelt dat je bijv. bijna flauw gaat vallen waarschuw dan diegene!

Succes en sterkte....adem in en adem uit!!!!

Ik had er vandaag voor het eerst last van! Had het gevoel dat ik ging hyperventileren....Volgens mij ligt het aan het feit dat de baby nog hoog ligt (bij mij dan) en nog niet is ingedaald. Ten tweede maak ik me een beetje druk denk ik over de bevalling .

Maar  je moet inderdaad proberen te ademen vanuit je buik en niet te hoog want dan ga je tegen de vlakte!

Rustig aan doen en volgens mij is dit allemaal heel normaal en hoef je je geen zorgen te maken...

Groetjes,
Rosanne, 36 wk

Hoi hoi,

ik ben net naar het ziekenhuis geweest, en heb een uurtje aan de monitor gelegen. Met de kleine is alles goed dus, maar ik voel me nog steeds echt kl*te...

De gyne heeft mij magnesium voorgeschreven, zodat ik me wat beter zou moeten gaan voelen...

Heel erg bedankt voor jullie reacties..

Dikke kus Valerie

32+1  wk

hoi valerie
ik ben nu 28 weken zwanger en sinds deze week heb ik t ook benauwd.een drukkend gevoel in mn borstholte.idd de baby die daar drukt.mijn vk zegt dat t weleens wil helpen als je even 10 minuutjes op je linkerzij gaat liggen.dat helpt idd wel,maar als ik dan weer opsta heb ik t weer.daarnaast ben ik verkouden,ook niet prettig.maar als je echt beroerd bent moet je je wel even na laten kijken ja.maar dat had je al gedaan.sterkte!!
groetjes kari

Hoi Valerie,
Ik heb het ook benauwd (gehad), maar sinds het kindje aan het indalen is gegaan, is dat echt veel minder. Mijn longen hadden gewoon minder ruimte dan ze nodig hadden.
Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden en dat je weet dat met je kindje alles goed is. Probeer je rust te nemen, eventueel wat rechter op slapen. Het wordt beter, echt waar!!
Patricia 38+5

Terug
Bovenaan