Benauwd...

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve mede-mama's,

Ik ga even klagen, ik heb het zo ontzettend benauwd, ik weet niet meer wat ik moet!!
Mijn gyne zegt dat het door de baby komt, dat ze tegen mijn middenrif ligt, maar ik voel me gewoon ziek...

Wie kent dit?? Voor zover ik weet heb ik geen luchtwegaandoening en nooit gehad ook...

Groetjes Valerie

Vooropgesteld ik ben geen arts. Bij twijfel of zelf naar de arts of even gy bellen!

Ik weet dat ik het ook af en aan wel eens benauwd heb, mede doordat de kleine steeds meer ruimte in neemt.
Ik merk het ook wel eens dat m'n ademhaling niet goed is als ik loop, loop en praat of gewoon sta en praat. M'n ademhaling is soms te hoog.

Ik word er dan duizelig van, ga of erg zweten, zie ineens wit en krijg het gevoel dat ik flauw ga vallen. (dit kan ook duiden op een te lage bloeddruk, als het niet overgaat met eten van bv. chippies kan het door m'n ademhaling zijn)

Als ik merk dat ik hondsberoerd word, dan gelijk stop ik met hetgeen wat ik doe en ga rustig op m'n ademhaling letten. Het is moeilijk nu je zwanger bent, maar probeer vanuit je buik goed en rustig adem te halen!
Ga desnoods even rustig zitten en steun goed tegen de leuning. Blijf je concentreren op een rustige en diepe ademhaling.

Als er iemand in de buurt is en je voelt dat je bijv. bijna flauw gaat vallen waarschuw dan diegene!

Succes en sterkte....adem in en adem uit!!!!

Ik had er vandaag voor het eerst last van! Had het gevoel dat ik ging hyperventileren....Volgens mij ligt het aan het feit dat de baby nog hoog ligt (bij mij dan) en nog niet is ingedaald. Ten tweede maak ik me een beetje druk denk ik over de bevalling .

Maar  je moet inderdaad proberen te ademen vanuit je buik en niet te hoog want dan ga je tegen de vlakte!

Rustig aan doen en volgens mij is dit allemaal heel normaal en hoef je je geen zorgen te maken...

Groetjes,
Rosanne, 36 wk

Hoi hoi,