benauwd

Hoi Meiden,

Uit de boekjes weet ik dat de baby inmiddels vrij hoog kan liggen en je daardoor sneller buiten adem kunt zijn. Ik denk dat onze beeb ook behoorlijk hoog ligt, gezien het maagzuur en de behoorlijke bult op de plek waar normaal mijn maag ligt ;-) Maar ik ben niet kortademig na inspanning, maar gewoon de hele tijd hardstikke benauwd. Een behoorlijk zwaar gevoel op mijn borst en nou ja gewoon benauwd.
Voel me er echt niet lekker door.

Is dat normaal herkennen jullie dat ook wel???

lfs Mick

Hoi.

Dat kan ook door de hormonen komen. Ik had dat heel erg aan het begin van de zwangerschap. Je gaat anders ademen als voorbereiding op de bevalling. Ik heb het nu minder maar als ik een trap op ben gelopen sta ik wel flink te hijgen.
Mijn kindje ligt laag en geregeld overdwars.

Groetjes Minke

Ik heb het met vlagen, het ligt er bij mij echt aan hoe de baby ligt. Verder merk ik dat ik er in bepaalde houdingen meer last van heb, bijv. autorijden wordt vervelend als ik lang in de auto zit. Ook van maagzuur heb ik soms last. Het kan met de ligging te maken hebben, maar ook vanwege het feit dat je hart harder moet werken om bloed rond te pompen. Bij mij helpt het (maar dat kan natuurlijk niet altijd) om ontspannen op bed of op de bank te gaan liggen, wel op mijn zij, en dan voel ik het vaak wegebben.

Hey Mickey!

Ik herken het ook wel hoor!
Ben ook vaak benauwd, niet eens zomaar na zware inspanning ofzo! Soms lijkt het wel alsof mn longen 2 kleine waterballonnetjes zijn geworden, zo een formaat!
En heb ook veel hartkloppingen, dan voel ik mn hart gewoon heel hard roffelen!
Zal er wel bijhoren denk ik!

Groetjes!

Terug
Bovenaan