benauwd...

goedemorgen dames,

ik lees eigenlijk altijd mee op dit forum maar schrijf nooit iets....
nu heb ik eigenlijk wel een dringende vraag, ben nu 35 weken zwanger en hij ligt in een stuit maar ben `snachts zo benauwd net of er een olifant op je rug staat hebben jullie hier ook last van?

ik heb eigenlijk van alles al geprobeerd 2 kussens, 1 normaal kussen en een klein kussen, op alle kanten niets helpt.

liefs

Hoi shaan,
Nee, heb ik (nog) geen last van. Het schijnt er bij te horen omdat het kindje met zijn hoofdje (in jouw geval) tegen je ribben drukt waardoor je het heel benauwd kunt krijgen. Zodra het wat begint in te dalen krijg je meer ruimte vrij en zul je beter kunnen ademen!
Dit las ik toevallig gister ergens!

Succes

ik had er ook last van maar nu ons kindje is ingedaald heb ik er veel minder last van. wat hoger liggen met je hoofd is het enige wat je kan doen, bij mij hielp mijn pompje tegen mijn astma nog wel mee dus dat scheelt dan ook weer. succes ermee!!

voedingskussen kopen?
en dan die in een boog leggen en zelf in gaan liggen net zoals sommige babys er weleens in liggen en dan lig je dus iets recht omhoog te slapen.
geen idee of dat helpt of dat je zoiets kan neer leggen met eigen kussens.

Voedingskussen heb ik wel veel aan gehad! Ik was ook heel benauwd, tot dat ons ukkie ingedaald was toen kon ik weer wat meer lucht happen.. knap vervelend inderdaad.

Je kunt er weinig aan doen, ik vond soms per toeval een houding ( met m'n voedingskussen haha ) waardoor ik net wat prettiger kon ademen. Maar nuttige tips kan ik je helaas niet geven

Succes

Ik herken het heel erg vooral de laatste week bijna dagelijks benauwd en met name als ik lig.
Je linker zij schijnt de beste te zijn zodat er niets afgesloten wordt. Verder heb ik niet echt een oplossing gevonden. Wel heb ik mijn hoofdeind iets omhoog zodat je wat rechterop komt te zitten.
Het voedingskussen is lekker om tegenaan te liggen, maar werkt bij mij niet echt tegen de benauwdheid. Ik heb ook het idee dat als je er op gaat letten het erger wordt :), tegen man lief aan gaan liggen en zijn ademhaling volgens werkt misschien rustgevend??

Terug
Bovenaan