benauwd!

hoi Dames!!

ik ben de laatste paar weken erg benauwd, heel vervelend is dat, ik was benieuwd wie dat nog meer heeft. ik ben nu 25 weken zwanger en heb al een flinke buik inmiddels, ik draag het hoog dus zou het daarmee te maken kunnen hebben?? ik word er een beetje paniekerig van, je kan er waarschijnlijk toch niks aan doen maar het is 'fijn' om te weten als iemand anders dat ook heeft ervaren.

groetjes een benauwde mama
 
Ik ben nog maar 13 weken en ben ook al een paar x wat benauwd geweest. De VK zei dat dat kon komen doordat de baarmoeder omhoog word gedrukt en je longen daardoor minder ruimte krijgen. Dus ik denk dat dat bij jou ook zeker kan..
 
'Hoi,

Ik ben nu 34 weken en heb het ook vaak erg benauwd. Mijn buik is nu zo groot, dat ik redelijk kan voelen waar de baby ligt en als hij hoog ligt, dan krijg ik het echt benauwd.
Dus er is waarschijnlijk niets aan de hand.

Ik heb er zelf nachten niet van kunnen slapen, omdat ik dacht dat ik echt geen lucht kreeg. Nu probeer ik af en toe de baby een beetje omlaag te duwen. Lukt niet altijd, maar als ie weer van plekje verandert, helpt het wel.

Succes ermee!

Groetjes,
Anita
 
Haihai,

Ik ben wel snel buiten adem en heb het veel sneller warm dan anders, maar niet echt benauwd.
Ik ben morgen 27 weken.

Het kan inderdaad komen doordat je longen in de verdrukking komen door de baarmoeder en baby (net als je andere organen natuurlijk).

Als je er echt veel last van krijgt zou ik toch even de vk bellen, al is het alleen maar voor wat geruststelling.

Liefs
 
hoi hoi ,

is allemaal normaal geloof ik, ik heb mijn vk nog vandaag hierover gebeld en ze zegt dat er nog niet direct reden is tot paniek. Gisteren avond toen ik probeerde te slapen kreeg ik plots heel snelle hartkloppingen het voelde alsof mijn lichaam een shokaanval kreeg mijn voeten en handen trokken helemaal weg ik dacht dat ik een hartberoerte kreeg echt heel eng :S is al de tweede keer dat het gebeurd. Heb gisteren dan ook toevallig een opgezette buik had ik was heel onrustig door die drukte in mijn buik en met die warmte erbij werd de benauwing alleen maar erger :S
 
Het kan ook zijn dat je verkeerd gaat ademen, teveel naar lucht hapt waardoor je teveel zuurstof inademt, hyperventileert...
Hier ook t geval, de combinatie van maagzuur, hoog liggende billen van de baby en dan verkeerd ademen maakt dat ik me echt erg ellendig voel, moet echt bewust rustig blijven en afleiding zoeken, want ga k op m'n adem letten wordt het alleen maar erger...

Had gehoopt dat het beter werd als ze was ingedaald, maar helaas, ze ligt keurig ingedaald, maar met rechte rug nog steeds hoog...
 
Terug
Bovenaan