Benauwdheid tijdens zwangerschap

Hai allemaal,

Sinds een aantal dagen ben ik ontzettend benauwd en moe en moet ik soms echt naar adem happen. Ik ben nu 26 weken zwanger en ik had gelezen dat heel veel vrouwen last krijgen van benauwdheid tijdens de zwangerschap maar het voelt zo verschrikkelijk onprettig. Ook alsof ik constant in te strakke kleding rondloop terwijl dat niet zo is. Met mijn bloeddruk kan het niet te maken hebben want die is eerder laag dan hoog. Wat de oorzaak ook is.... heeft iemand een goede tip om hiermee om te gaan? Ik raak er soms een beetje van in paniek wat het natuurlijk weer erger maakt.

Dat heb ik ook gehad, al vanaf 20 weken. Op een gegeven moment voelde ik die benauwde momenten aan komen en kon ik al rustig in en uitademen, goed concentreren op je ademhaling en niet in paniek raken. Ik had het vaak 's nachts en 's ochtends. Aan mijn bloeddruk lag het ook niet, die was altijd prima. Het heeft bij mij tot het einde van de zwangerschap geduurd, na de bevalling heb ik er nooit meer last van gehad.

Is je bloeddruk onlangs nog gecheckt? Een benauwd, strak gevoel om je middel kan een symptoom van zwangerschapsvergiftiging zijn. Zou dat voor de zekerheid wel laten checken.
Ik heb het zelf ook gehad, baby lag lange tijd in stuit en het hoofdje zat mij ontzettend in de weg. Het werd minder toen ze indaalde, helaas pas bij 38 weken.. Sterkte!

Terug
Bovenaan