Benauwdheid

Hi,
Heeft er iemand ervaring met een kindje van 1,5 die ook al lange tijd benauwd is? Zwaar ademt piept en bij verkoudheid opspeelt? Mijn zoontje is al meerdere keren gecheckt in zijn leventje maar ze kunnen niet echt iets constateren. Hij krijgt een pufje welke we gebruiken als hij benauwd is maar dat is echt een drama met geven.

Alvast bedankt!
 
Hoi hoi,
hier ook een inmiddels kleuter met benauwdheids klachten/astma oid. Ze kunnen op deze leeftijd nog geen astma vaststellen plus veel kinderen groeien hier overheen. Ik neem aan dat je een blauw pufje gebruikt met een inhalatiekamer ervoor? 
Inmiddels gaat het geven van pufjes hier goed en makkelijk, maar zeker met een maandje of 18 was het drama en een werkje voor 2 personen. Ik bedacht maar dat als ze heel hard huilen ze ook heel diep inademen.
Wij moesten overigens het pufje starten zodra er een verkoudheid optrad en niet wachten tot de benauwdheid er al was. Zodat het lichaam meer kans had om het virus/bacterie zelf op te ruimen.
 
Ja idd de blauwe inhalator. Dat is nog wel eens een goeie om direct te beginnen met puffen ipv als het al ver in de verkoudheid zit. Ik hoop dat hij er ook wat snel aan gaat wennen. Ik vind het zo sneu voor ze, ze kunnen nog niet aangeven of ze daadwerkelijk ook echt benauwdheid hebben. Of ik bedoel meer hoe erg benauwd ze het hebben.

Dankje voor je antwoord!
 
Bij ons was het in begin ook drama. Ze was net 1 toen ze er mee begon. Net voor haar tweede verjaardag ook begonnen met de rode puffer (tegen ontstekingen) omdat ze zoveel ziek was. In het begin moesten we echt haar hoofd vast houden. Vreselijk. Ondertussen telt ze al een behoorlijke tijd zelf mee. Gelukkig is ze er aan gewend geraakt. Wij lieten onze dochter er veel zelf mee spelen (wel alleen als wij er bij waren) en zeiden dat het een toeter was. Succes. En idd wat hierboven staat op tijd mee beginnen. Wij merkte het al als ze veel begon te hoesten wanneer we een stukje gingen lopen. Zo begon het bij haar.
 
Terug
Bovenaan