benauwt /verkouden/knorren noem maar op

Help,
Mijn zoon van bijna 5mnd heeft last van benauwtheid , vooral na de fles is het best erg,dan hoest en proest hij en er komt dan ook nog eens een golf van melk er weer uit.
Ben al een paar keer met hem naar de dokter geweest.
Heb nu ook fetolin en ook flixotide gekregen met zó'n inhalator.
Moet zeggen dat dat wel aardig helpt.
Maar ik vraag me af of meer moeders dit hebben met de kids.
En hoe lang moet ik hier mee door gaan.
Hij heeft ook een beetje een droge huid vooral zijn hoofdje.
Dan ga je al gauw denken aan astma of zoiets.
Heeft iemand hier evaring mee??
Ik hoop dan jullie wat advies voor me hebben

Groetjes een bezorgde moeder

Hoi,

Je verhaal klinkt me bekend in de oren. Mijn zoontje (5 maanden) is ook al flink aan de pufjes. Schijnbaar is 'ie erg gevoelig voor elk virus dat er maar heerst.
We zijn begonnen met ventolin en fixotide maar na 1,5 week   het leek even goed te gaan, maar  het werd het alleen maar erger daarna.
Weer naar de kinderarts. Longfoto's laten maken, daar zag je echt heel veel slijm zitten. We hebben nu een andere puf gekregen (adrovit of zoiets) om het slijm beter op te lossen. Daarnaast heeft Hidde een anti biotica kuur en een prednison kuur gehad, die zijn gelukkig weer af. Nu even 2 weken niet naar de creche zodat 'ie even op adem kan komen.
Ik hou m'n vingers gekruisd en voorlopig lijkt het goed te gaan.

Op deze leeftijd kunnen ze niet zeggen of het Astma is of bronchites. Dat kun je alleen uit proberen met de pufjes.
Verder hebben we nog bloed geprikt om te kijken of Hidde niet ergens allergisch voor is. De uitslag kan ik morgen voor bellen.

Bij ons in de familie komt geen astma voor, maar bij mijn vriend wel. Het schijnt wel dat ze er over heen groeien.

Succes en ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Groetjes Lynn

hoi,
onze Cas is sinds maandag aan de pufjes (zie mijn stukje 'een beetje aan het tobben')
Hij hoest nu wel beter op (ook wat prut), maar moet de puff echt 4 keer per dag hebben.
Hij is zowel voor als na de fles benauwd.
Geven jullie naast de pufjes ook nog iets? Ik geef Cas Luuf op zijn borstje, neusdruppels en tussetin (voor het hoesten van vsm).
Verder heeft Cas exceemplekken en koemelkallergie, dus speciale voeding en zalfjes. Voel me af en toe meer medicus dan moeder met dit alles.
Succes met jullie schatjes he.

liefs,
Stanneke

Hoi Stanneke,

Ik heb af en toe ook het idee dat Hidde al meer medicijnen heeft dan ik in heel m'n leven. Maar ja....zonder kan ook niet.
Ik probeer daarnaast nogal eens iets anders te doen....bv ui onder het bed. veel stofzuigen en afnemen, veel luchten, veel beddegoed wassen. En op z'n tijd ook luuf of bisolvon ( om het slijm op te lossen).
Volgens mij blijft het toch een beetje proberen....
Groetjes Lynn

Hoi,

Klinkt me heel bekend hoor en het is heel vervelend. Onze oudste zoon nu 4 jaar is ook een echte "kwakkel"baby geweest. Vanaf 3 mnd altijd benauwd waarvoor ook ongeveer een jaar aan de pufjes geweest en regelmatig AB-kuren en prednison.
Toen hij 5 mnd was heeft hij het RS-virus gehad en een keer een longontsteking.
Ook had hij er eczeem bij waarvoor regelmatig naar de dermatoloog moest.
Dus we hadden als het ware een abonnement  bij het ziekenhuis (hahaha). En mijn mening is dat ze er toch overheen moeten groeien hoe vervelend het ook is.
Hij is nu 4 jaar en en super gezonde kleuter.
Nu onze jongste is 4,5 maand en ook regelmatig verkouden en heeft ook eczeem.
Echte tips heb ik niet voor je maar ik weet wel dat de pufjes zeer verlichtend werken voor de kleintjes.
En wij hadden altijd het hoofdeind van het bedje met boeken onder de poten omhoog, dit werkt ook verlichtend als ze benauwd en verkouden zijn.
Veel succes en beterschap!!!!

X Tam

Bedankt voor jullie reacties,
We wachten het wel even af met de kleine man.
De pufjes die die krijgt heeft hij wel baad bij dus ja afwachten maar en mischien als het wat beter weer gaat worden dat het dan ook beter gaat

Groetjes juliette

Terug
Bovenaan