Benieuwd!Jullie cyclus erg verschillend tijdens en na het stoppen van de pil????

A

Anoniem

Guest
Hoi!
Ben erg benieuwd of er bij jullie veel verschil zat tussen je cyclus tijdens de pil en toen je gestopt was??!!
Is onze eerste ronde dus nog geen beeld ervan!

Greetz Zuus

heyyyy, kijk ff in je andere toic heb ik n heel verhaal geschreven (mss belt de story dadelijk wel of ik nog werk zoek whaaaaahahahhah)
liefs tamaar

Hey Zuus!

Nou, tijdens mijn pil was mijn cyclus natuurlijk 28 dagen, 3 weken slikken, stopweek, 3 weken slikken, stopweek, je kent dat wel! Na mijn eerste dag van de pil-ongi duurde het 35 dagen voor de volgende ongi zich aandiende.

Ik las hier laatst dat een pil cyclus geen echte cyclus was omdat je geen ei-sprong zou hebben. Maar hoe kan iemand dan zwanger raken tijdens de pil? Er moet dan toch een ei zijn vrijkgekomen? Hoe dan ook, je natuurlijk cyclus moet eerst wel op gang komen. Ook al hoor ik ook weer van mensen die bij de gyn zijn geweest dat 'ontpillen' niet bestaat, dat na het niet toedienen van externe hormonen alles meteen weer als normaal zou moeten zijn.
Komt mij niet heel geloofwaardig over, omdat je toch vaak hoort dat vrouwen pas na een paar maanden een normale, regelmatige cyclus hebben.

Jee, wat een verhaal weer! Wel een goed onderwerp, want ik ben ook wel benieuwd naar de rest!

Groetjes,
Marian

Thnx Marian en Tamaar voor jullie reactie. Ik kan me nog wel herinneren van voor mijn tijd dat ik nog niet aan de pil was, dat ik toen ook ee regelmatige cyclus had, maar hoeveel dagen weet ik niet meer!
Dus ik moet niet denken; mijn cyclus was 28 dagen en dat blijft ook zo en ik ben nog nietongi dus t zal wel raak zijn; dan bereidt ik me vast voor, of we moeten veel geluk hebben en t raak is!!

nou hier wel hoor!! met de pil had ik altijd 21 dagen slikken en dan stoppen werd ik na 5 dagen ongi en dan weer slikken! maar na de pil toen ik gestopt was werd ik ongi en toen moest ik weer beginnen eigenlijk maar we stopte ermee werd ik na een week weer ongesteld! toen na 46 dagen weer maar 3 dagen lichtjes! en nu ben ik bijna 3 maand verder en er is nog niks te bekennen! en ook niet zwanger!! dus eg ontpillen dus!! kus kus

Goh dat lijkt me ERG vervelend als je er geen pijl op kunt trekken en t steeds weer verschilt en je denkt; is t nou raak, of weer zo'n onregelmatige cyclus!

ja het is dus nu puur ontpillen ( denk ik) maar ja je kunt niet meer doen dan afwachten!! hahah en toch flink blijven klussen!!! je weet niet of het nu zin heeft maar ja het blijft toch fijn hihi

quote: Marian01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-08-2006 21:40:37'));

Ik las hier laatst dat een pil cyclus geen echte cyclus was omdat je geen ei-sprong zou hebben. Maar hoe kan iemand dan zwanger raken tijdens de pil? Er moet dan toch een ei zijn vrijkgekomen?

Hoi Marian,

Als je de pil slikt houdt je lichaam je als het ware voor de gek. Je hebt nl geen eisprong, die wordt door de pilhormonen onderdrukt, maar  je lichaam  denkt van wel (door een ander hormoon) en bouwt daarom het baarmoederslijmvlies op. Als iemand door de pil heen zwanger wordt betekent dit dus dat die onderdrukkende hormonen niet goed zijn opgenomen (bv overgeven, diarree, vergeten pil, bepaalde medicijnen etc.) en je lichaamseigen hormonen  zelf het eitje hebben laten rijpen.

In tegenstelling tot het koperspiraaltje, waarbij je wel een eisprong hebt. Alleen kan het eventuele bevruchte eitje zich niet in de baarmoeder nestelen. Daarom zou ik ook nooit voor die methode van anticonceptie kiezen, omdat je dan misschien wel heel vaak 'zwanger' wordt wat telkens wordt afgebroken, doordat het niet kan innestelen. Lijkt me een heel onplezierige gedachte!

Grtjs,

Tammy

Terug
Bovenaan