Benieuwd naar eerste afspraak VK

Laat ik me eerst nog even voorstellen! Simone, 27 jaar en volgens eigen berekening uitgerekend rond 14 maart. Zwanger van de eerste dus reuze blij maar ook erg onzeker.

Morgen mogen we dan eindelijk naar onze eerste afspraak bij de VK. En wat zijn we benieuwd!!
Als ik zo her en der lees, zie ik dat mensen bij de 9 weken ongeveer al een eerste echo hebben gehad. In mijn brief staat echter dat er geen echografie wordt gemaakt op de eerste afspraak. Het hartje valt ook nog niet te horen, dus mijn grote vraag is toch wel of ik morgen een teken van leven ga krijgen van haar.
Het is onze eerste en we weten absoluut niet wat te verwachten. We zijn zo blij maar ook zo gespannen, we willen immers graag weten dat het allemaal goed zit!
We hebben al een mooie kamer gezien en een mooie wagen, maar die willen we pas aanschaffen als we er zo goed als zeker van zijn dat het allemaal goed zit.

Is het al morgen?? :)

spannend hoor!! het is idd verschillend denk per verloskundige bij ons proberen ze toch voor de zekerheid vast te kijken met echo apparaat of ze wat zien. ik ben pas geweest omdat ik dacht dat kveel verde was en toen was net 6 weken en er was wel wat te zien en een hartje wat klopte!
dus ja het is denk even afwachten wat ze doen. succes ermee!

Sommige VKen hebben zelf een echoapparaat dus als jullie VK praktijk die heeft dan ga je kennis maken met je uk!
Maar het kan dus ook van niet...
Ik hoop voor je dat ze een echo voor jullie maken hoor, dat is zo fijn, om ff te kijken wat er allemaal gebeurt!
Nou, laat maar weten hoe het ging...
Succes

Allereerst van harte. Super leuk en super spannend. Voor mij is het ook de eerste dus ik snap helemaal hoe je je voelt. Mijn VK zei hetzelfde op onze intake. Maar toen ik vertelde dat ik me best een beetje zorgen maakte - ik heb de eerste paar weken veel buikpijn gehad - kon ik 2 dagen later al terecht voor de echo. Succs!

Hoi Simone,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap ! Wat spannend allemaal he !? Ik ben ook 27 en zwanger van ons eerste kindje. Het was niet gepland en het is allemaal zo onwerkelijk. Kan het nog steeds niet echt bevatten. Ik heb idd de eerste echo al gehad bij 8 weken en heb over 2 weken de 2de echo (dan ben ik dan 12 weken). Ik ben 11 maart uitgerekend.
Hoe voel je je verder ? Veel kwaaltjes ? Bij mij wordt het nu wat rustiger.. krijg weer iets meer trek in(normaal) eten en ben iets minder misselijk. Nog wel super moe enzo.

Nou ben benieuwd naar het resulltaat morgen ! Heel veel plezier !

Liefs, Marit

Hallo allemaal!
Nou de eerste afspraak is geweest. En hoe zeer ik mijn bezorgdheid heb geuit, ik moet toch nog echt twee weken wachten voor de echo... Ze heeft geprobeerd te voelen en te luisteren, maar ze gaf al aan dat hey waarschijnlijk niets zou opleveren. En inderdaad alleen mijn eigen hartslag. Teleurstelling dus! Want nu zit ik nog steeds in ongerustheid.
Ik probeer er niet te veel aan te denken maar ik neem toch aan dat als het niet goed zou zitten mijn lijf deze tekenen wel afgeeft??
Nouja mijn moeder is wel al aan het breien geslagen :D en ze had ook een leuk cadeautje gekocht, dus dat was leuk. En alhoewel ze nog wel aan het idee moet wennen hebben we wel veel gesproken over alles vanavond.
Morgen even bellen hoe lang de aktie van die mooie babykamer nog duurt, want €400 korting is niet niets!
over twee weken weten we dus meer, het wachten duurt voort ;)

Terug
Bovenaan