benieuwd!!!

Hallo meiden,

Ik zou het heel leuk vinden om van jullie te horen wat jullie ervaringen zijn met de ha? goed of slecht, heeft zij/hij nooit iets gezegd wat later anders blijkt te zijn... WANT na ongeveer 1,5 week overtijd heb ik urinetest gedaan bij de ha, was negatief, dus niet zwanger punt....
Als je toch wordt geconfronteerd met symptomen en heb altijd last in mijn onderbuik, heb in die weken zichtbare striemen op mijn buik? wat is dat dan? ik moet afwachten?? wachten tot mijn ongie komt of wachten tot ik later krijg te horen dat ik toch wel zwanger ben, de onzekerheid maakt mij kapot; maar vele van jullie voelen wat ik ook voel nu. ik hoop dat ik snel uit deze onzekerheid kom en jullie ook allemaal!
middels ben ik 4 weken overtijd en heb daarna ook geen test meer gedaan.
moet ik een bloedtest vragen aan de ha(als zij mij dit nu toelaat) of gewoon afwachten tot mijn 2e ongi, dat is over 2 weken; en als er nog niets is dan naar de ha zodat ze mij wel serieus moet nemen.
ik hoop op jullie reacties
liefs
knuffelbeertje

Knuffelbeertje, je had toch maandag je nod, hoe kan je dan al vier weken over tijd zijn? En hoe kan je als je al vier weken over tijd bent weten dat je 2e ongi over twee weken komt? En wat bedoel je met je 2e ongi?
Ik denk dat je ha hier ook geen barst van snapt.

hoi anoniem
ten eerste ben ik niet die knuffelbeertje; ik wist niet eens dat er een ander knuffelbeertje was dus heb dus even een aanpassing gedaan aan mijn naam.
en ten tweede heb sinds ik gestopt ben met de pil een regelmatige cycles. dus als het zo is dat ik een cycles oversla dat ik dan over 2 weken ongi moet worden.
En een beetje jammer om zo'n sarcastische antwoord van jou te krijgen anoniem
grtjes
beer

Was niet sarcastisch bedoelt hoor sorry. Ik wilde helpen/meedenken maar snapte er niets van. Logies toch als je denkt dat twee personen er een zijn?

Terug naar je eerste vraag: als je denkt dat er wat aan de hand is moet je ha je wel serieus nemen. Laat je niet met een kluidje in het riet sturen, als jij een test wil, moet zij er een geven!

Gaat je huisarts niet binnenkort op vakantie? dan zou je het namelijk bij een vervanger kunnen proberen, soms zijn die wat toeschietelijker!
Sterkte en ik hoop voor je dat je snel meer weet

Kiki

Een collega van mij was 6 weken over tijd en is ook 2x bij de ha geweest als ze 10 weken overtijd was zou hij een bloedtest doen en niet eerder want de test bij de ha was ook negatief.
Soms snapt zo'n ha niet hoe erg het is om in onzekerheid te zitten en maar af te moeten wachten.
Ik heb er ook ervaring mee alleen ging het toen om een miskraam.ik had bloedverlies en moest maar afwachten wat er ging gebeuren.
Ik wens je veel succes en ik hoop voor je dat je wel zwanger bent.

Mijn ervaring is dat een huisarts je pas serieus neemt als hij/zij er niet meer omheen kan. ALs jij je onzeker voelt en 1 of ander onderzoek wilt of doorverwezen wil worden naar een gyn (moet natuurlijk allemaal wel een beetje redelijk zijn en niet na 2 maanden proberen een doorverwijzing willen) dan kan je dat eisen. Krijg je geen verwijzing of onderzoek, dan mag je zelf een afspraak maken met desbetreffende arts of gyn. Die zal je huisarts later weer inlichten zodat deze weet hoe of wat.

Ik heb zelf erg slechte ervaring met mijn huisarts. Hij heeft mijn moeder weken met 3 gebroken middenvoetsbeentjes door laten lopen, mijn vader bijna dood laten gaan door te zeggen dat zijn bloeddruk te hoog was door stress, maar later bleek dat zijn nieren het niet meer deden. Inmiddels is hij overleden en misschien had dit helemaal niet gehoeven... Als ik bij 'm kom met iets wordt je gewoonweg niet serieus genomen, maar naar een andere huisarts is geen optie want ze zitten allemaal vol. Ik hoop dat ik toch nog een andere huisarts vind voordat ik zwanger ben, want het kind wordt automatisch toegevoegd aan de praktijk waar de moeder zit. De huisarts van mijn man heeft al gezegd dat hij ons kind dan misschien wel kan aannemen, maar kan dit ook niet met zekerheid zeggen.

Sorry voor het lange verhaal en misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar je zal nu wel begrijpen waarom ik op de vraag hoe mijn ervaring met huisartsen is, ik SLECHT antwoord.

Terug
Bovenaan