bente heeft weer op ziekenhuis gelegen.

A

Anoniem

Guest
in mijn eerder topic had ik al verteld dat bente op ziekenhuis heeft gelegen ivm kinkhoest.
na dat ze ontslagen was uit het ziekenhuis. ging het een paar dagen redelijk.
tot weer die bewuste nacht, ze was weer aan t stikken, haar oogjes rolde weer weg en werd weer helemaal slap. ze stak haar handjes naar ons uit, als of ze wilden zeggen help me nu toch. we zijn meteen weer naar ziekenhuis gegaan en ze moest weer aan de hart en zuurstof bewaking. daar heeft ze ook een paar aanvallen gehad, helaas kunnen ze niet veel doen als aleen maar met de ballon haar wat extra zuurstof geven,
ze hebben weer bloedgeprikt om te kijken of de waarde is gestegen, aleen de uitslag krijgen we pas over 4 weken, nu naar een week zijn we weer thuis, nog niet thuis aangekomen. en het gebeurde weer. ziekenhuis gebeld, daar kregen we de mededeling het kan 100 dagen duren, omdat ze niet bewustenloos is geraakt, vonden hun het niet nodig om weer opnamen te doen, omdat de laatste twee dagen de zuurstof maar omlaag ging tot 90% en hun hebben de norm van 93 dus vonden ze het blijkbaar niet erg genoeg, snachts slapen wij nauwelijks want bij iedere kuch gaat het licht al aan, als we ook maar even geslapen hebben gaan we luisteren. of ze nog ademt. durven haar niet boven te leggen aleen, dus mams of paps gaat maar mee naar bed, haar bedje staat nu naast dat van ons, of ze wordt slapend op de bank gelegdt tot negen uur savonds, oudste dochter moet nu ook naar kinderarts, zij hoest ook heel erg aleen is het bij kinderen boven de 1 jaar niet gevaarlijk, maar zij heeft wel een hele dikke knobbel tussen haar zwevende ribben, waar van de artsen zeggen dat het niet met kinkhoest te maken.(zelf denk ik dat het door het extreme hoesten komt)
maar van alles spookt je nu door het hoofd. op het moment durven we nu ook niet met bente naar buiten, bang dat ze nog meer gaat hoesten,
volgende week moet ze naar de kinderlongarts, vond vreemd dat ze die niet even op het ziekenhuis langs hebben gestuurt, kreeg bij ontslag een briefje mee dat ik daar dringend een afspraak moest maken, eerste afspraak kon pas in november met veel aandringen kunnen we volgende week terecht,
hoop dat het snel beter gaat want 100 dagen in het voor uitzicht is toch wel wat.

liefs een bezorgde mama,

Hoi Mama,

Vervelend allemaal.

Ook Luc nu 9 maanden heeft vorige week ook in het ziekenhuis gelegen, precies de zelfde klachten.
ook saturatie meter en zuurstof bij gehad.
ventolin , vernevelen en antiboitica,
Hij had een zware longontsteking gekregen via een virus
Rs virus sneltest was negatief en geen kinkhoest.
Dit was al de vijfde x dat hij deze klachten had. vijfde x antibiotica. Longfoto gemaakt geen gekke dingen gezien. zoals cyste enz.
De klachten worden alleen maar erger als hij ziek word.
Maandag moet Luc terug voor controle. hij is alweer aan het hoesten en snottert de hele dag door.
Ook nog moe en hijgt de hele tijd als hij speelt.

Zo zie je maar, had jou bericht al gelezen en twee weken erna precies het zelfde.
Ook lagen er veel andere baby's met de zelfde klachten

sterkte, monique
mama van Isa 3 en Luc 9 mnd

Hey bezorgde mama! (wat trouwens zéér logisch is)

Hoe houden jullie het vol? Jeetje zeg wat  een impact zal dit hebben op jullie gezinsleven!!
Vreselijk dat je zo afhankelijk bent van de hulp van anderen (in dit geval het ziekenhuis) en dat het net lijkt of zij het minder erg vinden dan jullie..
ik zou gillend gek worden denk ik in jullie geval!
Ik hoop echt dat er gauw verbetering komt want dit houd geen mens 100 dagen vol!
Is een ander ziekenhuis een optie? Of zit dat véél te ver weg?
Wellicht een idee om bij iemand te logeren dichter bij een ander ziekenhuis (of zeg ik nu iets heel raars??)
Trouwens misschien hebben jullie dat allang of zal het in jullie geval niet helpen dat durf ik niet te zeggen, maar kijk eens op www.nannycare.nl
dit is een alarmmatje dat direct alarm slaat als de baby stopt met ademhalen...
Wie weet helpt het een beetje om ietsjes geruster te slapen...
Héél véél sterkte de komende tijd i.i.g.
Hou je taai!

Groetjes Saskia

P.S. Grappig wij vieren op dezelfde datum een 1-jarige verjaardag!!
Bente en Kyan zijn even oud!

hoi mama luc.

ja wat erg zeg voor luc,
hadden ze bij jullie kinkhoest geprikt of via keel genomen?
arts heeft me verteld dat  het via de keel niet altyd betrouwbaar is.
als bente al een kleine hoest heeft,  hoor je altyd op t laatste een stikkend piepend geluid, vraag me eigenlijk af waarom ze bij haar niet   een longfoto hebben gemaakt. zitromax heeft zij gekregen, maar dat is meer om andere niet te besmetten.
maar na mijn mening ging het tijdens de kuur iets beter. en twee dagen later weer slechter. vind wel de uitslag van de kinkhoest belachelijk lang duren, wij wisten al van de eerste uitslag dat ze het heeft, en nu weer wachten of de waarde is gestegen.
vernevelen wilde ze bij haar niet doen, ondanks dat ze stikt in slijm. dat had volgens hun geen zin bij kinkhoest. terwijl een andere arts het juist wel weer had aangeraden.
we hopen dat jullie luc ook weer snel opgeknapt is!!
beterschap er mee

groetjes moon. ps het paard van mijn dochter heet moosje

hoi saskia,
ja het is best slopend, zit nu al van 5 uur  met haar onder  omdat ze weer vaak stikhoest aanvallen heeft.zelf is het meisje ook doodmoe.
logeren bij iemand anders is geen optie,
we wonen ongeveer tien kilometer van het ziekenhuis af.
wat ik wel vind is dat ze op t ziekenhuis zo langs elkaar afwerken,
bij de tweede opnamen werd er gezegd ze ging niet eerder weg voor dat het over was.
andere arts stuurt ons na een paar dagen weer naar huis. de andere zegt vernevelen, de andere heeft weer een andere mening, maar onder tussen zitten wij   met haar iedere nacht op. er werd zelfs vergeten dat ze medicijnen kreeg, en op een gegeven moment kwam een dokter binnen die het over maag onderzoeken had en bij  het verkeerde patientje stond, dag er naar stond arts bij me, ze wist de uitslagen niet meer, ze hadden ook rs virus afgenomen, ze kwam met de mededeling dat ze de uitslag van bente was vergeten...ander ziekenhuis zijn wij ook aan t denken,
heb zelf het idee zolang ze weer niet bewustenloos raakt, dat ze weinig doen.

leuk dat kyan en bente op de zelfde dag zijn geboren,

groetjes ramona

Voor alle moeders met kindjes die vaak verkouden zijn!
(helaas ben ik er een).
Daan (20-12-2007) heeft er al een longontsteking op zitten, en sinds vandaag een keelontsteking en longonsteking. Van de 9 maanden oud die hij nu is, is hij 7,5 verkouden of ziek.

Ik ben getipt op iets, waar ik nog nooit aan gedacht had.
Wie staat er ooit bij stil of de luchtvochtigheid in de (slaap)kamer niet te laag is?
Geadviseert wordt dat de luchtvochtigheid 4o tot 60 procent moet zijn.
Ik heb het op daan zijn kamer gemeten, de luchtvochtigheid is maar 28procent, veel te laag dus!

Lees:
Door een juiste vochtigheidsgraad in de babykamer voelt uw baby zich comfortabel en kan hij makkelijk ademen. Een goed klimaat beschermt uw baby tegen slijmvliesirritatie, droge huid, jeuk, gesprongen lippen en keelpijn. Deze luchtbevochtiger verbetert het klimaat in de kamer van uw baby door beetje bij beetje water te verstuiven.

Dit is dan een tekst van een luchtbevochtiger.
Ik heb er vandaag een besteld en krijg hem morgen binnen. Ik ben benieuwd wat het doet!

Groetjes
Yvon

Terug
Bovenaan