Benthe drinkt zo slecht! Wat kan ik doen?

Al meer dan twee weken, drinkt Benthe erg slecht! Ze krijgt 5 voedingen van 160 cc, maar laat van bijna elke fles wel 40-60 cc staan en soms wel meer!! Vorige week heeft ze zelfs een paar dagen maar 4 voedingen gehad,omdat ze zoveel sliep!
Ze is ook erg verkouden, maar verder erg vrolijk! Ik ben al met haar naar de dokter geweest en naar het cb, maar die zeggen, zolang ze goed plast, toch aankomt en verder vrolijk is, ik me er niets van aan moet trekken!
Toch zit het me niet lekker, want het is gewoon veel te weinig, naar mijn gevoel!!
Wat vinden jullie? Moet ik me zorgen maken, of denken dat het allemaal wel losloopt!
Ik word er gewoon een beetje onzeker van!!
Groetjes Martine mv Benthe 25-08-2007

hai Martine,

wij hebben het zelfde verhaal. Ons mannetje is ook snipverkouden, drinkt slechter, en soms komt de halve fles weer terug door het hoesten. Door de verkoudheid ook veel slijmvorming, en een zeer verstopte neus. En zeer veel poepluiers!!!! Daardoor geven wij hem soms een beetje water tussendoor.
Wij zijn nog niet naar de dokter geweest, want ik heb een dochtertje van 3,5 jaar en die had het ook heel veel in het begin. Je kan er verder weinig aan doen. Lekker veel vertroetelen.

Groetjes Yolanda (mama van Sem 5-8-2007)

Ook hier is het zo:   Verona is 12 weken oud, en drinkt 4 * per dag 150cc met 5 schepjes poeder.   Naar mijn gevoel is dit ook veel te weinig.   Maar ik krijg er gewoon niet meer in.
Verona komt wel bij, maar om vlot haar curve te blijven volgen, zou het wel wat meer mogen zijn.
Ook ik maak me er elke dag opnieuw zorgen over.   Onze oudste dochter was ook zo'n slechte drinker, bij haar is het beginnen beteren toen we bij vier maanden met vaste voeding startten.   Ik hoop dat het bij Verona ook zo gaat.

Heidi

Hallo dames,

hebben jullie al een grotere speen op de fles geprobeerd? Misschien duurt het te lang voor je kleintje en is het daarom te vermoeiden om door te gaan totdat de fles leeg is.

Groetjes van Marloes

Ik heb al verschillende spenen gebruikt, maar dat maakt geen verschil. Ze drinkt nu nog steeds zo slecht, dus ben maar een lijstje bij gaan houden! Ze drinkt gemiddeld op een dag 160 cc minder dan ze krijgt, dus zeg maar in totaal 1 fles minder.
Verder doet ze het nog steeds redelijk, ze is af en toe wel wat meer onrustig. Ik kijk het gewoon nog een weekje of zo aan met bijhouden hoeveel ze drinkt en anders maar weer naar het inloopspreekuur bij het CB.

Groetjes Martine mv Benthe

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn verhaal staat ook al bij een ander onderwerp. Ik werd er ook erg onzeker van. Vooral omdat je van alle kanten krijgt te horen dat ze te weinig drinkt. Ik heb een paar leuke reacties gehad van andere vrouwen op dit forum. Zie onderwerp aan Ilonav en terug naar vier voedingen. Ik merk wel dat veel vrouwen hetzelfde probleem hebben en vooral erg twijfelen aan hunzelf. Het allerbelangrijkste blijft toch, als je kind maar groeit en tevreden is. Mijn dochter Naomi is nog steeds een lastige drinker. De ene fles van 200 cc gaat leeg en de andere wordt maar voor de helft opgedronken. Ik houd vooral de plasluiers in de gaten en als Naomi ook niet eerder roept, dan heeft ze ook geen zin om te eten. Luister vooral naar je kind.

Succes ermee.

--Groeten Ilona, moeder van Naomi 30-07-2007

Terug
Bovenaan