Bepanthen... zalf of creme???

Hee hallo meiden.
Nog 2 daagjes en dan is het zover.... VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!! Zondag gaan we weg, lekker op de camping, met de sleurhut naar Limburg (Sevenum).

Nu ben ik alles aan het voorbereiden, inpakken en klaarleggen. Ben bezig met de laaste dingetjes.

Ik dacht: warm weer, natte kont, broeien... oh oo... ik moet Bepanthen mee.  Dus ik naar de drogist en hebben ze daar verdorie 2 soorten. Zalf en creme. Nu had ik nog steeds alleen dat proef-tubetje die ik in één of ander pakket heb gekregen, en die had ik natuurlijk niet bij me. De juffrouw daar zei: oooww dat is de creme hoor!!! Ze werken allebei hetzelfde, maar de zalf is alleen iets vetter. Je moet de creme hebben...Nou, ik geloof zo'n dame op haar  woord natuurlijk. Kom ik thuis, kijk op dat tubetje... is het de zalf !!!!! Hmmm moet ik nog gaan ruilen? Of werkt de zalf inderdaad hetzelfde als de creme???

Groetjes happyM.

Creme wordt meestal gebruikt voor wat grotere oppervlakken, omdat het beter uitsmeert. Zalf blijft wat beter zitten omdat het vet is. De werking is verder hetzelfde, denk zelf juist dat de creme prettiger is omdat je makkelijker smeert (mmm... is de tube ook sneller leeg waarschijnlijk )

Veel plezier op vakantie!

Liefs Jenneke mv Ivar

Volgens mij is de werking idd hetzelfde. Tegenwoordig gebruik ik voor de billetjes (van Julian) Sudocreme en dat bevalt ook goed.
Gelukkig hebben ze in Limburg ook Bepanthen zalf te koop

Fijne vakantie en veel mooi weer gewenst!

Ellen mv Julian

Hoi Marieke,

Alvast een hele fijne vakantie.

Toen ik je twijfel over zalf of creme las, dacht ik eigenlijk direct neem ook even alcohol mee, stel dat je toch smetplekjes krijgt (waar dan ook) kun je het even ontsmetten met alcohol en even drogen aan de lucht / fohn en dan lekker insmeren met bepanthen.
Ook is alcohol heel handig met teken. Teek verwijderen met tekentang en dan ontsmetten met alcohol. Dacht even aan je foto's met Tygo in het gras en wij waren in N-Brabant en daar kreeg Jorick opeens een teek.

Ach ja zit weer flink te kwekken. Maar ik wens jullie een hele mooie zonnige vakantie toe!!

Jolanda

voor billetjes gebruiken we sudocrem
en de bepanthenzalf gebruik ik als
oogcreme(kan geen dure creme tegenop)
ik vind de creme van bepanthen wat waterig
en vind hem ook niet zo goed werken als de zalf

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Gebruik je de Bepanthen als oogcreme? Is dat net zo'n tip als aambeienzalf voor walleen gebruiken? En helpt het beter dan een normale oogcreme???

Groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan