Bereiden flesje KV

Hallo
Tja ben een nono op dit gebied omdat ik nog volledige BV geef.
Maar mijn zoontje is 6 maanden en ik wil langszaam gaan afbouwen en dus vandaag het 1e flesje KV gaan gevevn.
Maar moet ik voor dit flesje het water eerst koken en dan de schepjes erin doen of kan ik 'gewoon' koud water uit de kraan gebruiken en de schepjes hierdoorheen en dan verwarmen in de magnetron?

Grt
Debby

Hoi
Ikzelf doe altijd water koken voor de hele dag (in ons geval voor 4 flessen), maar hier zijn de meningen over verdeeld. Sommigen zeggen dat het niet meer nodig is, maar ik doe dit al vanaf het begin, en doe het dus nog steeds zo.
Ik bewaar dat dan in een grote kan.
Dan doe ik het water in de fles, bij ons 180 cc, zet het in de magnetron, en als het warm genoeg is doe ik de schepjes voeding erbij. Dop erop, even schudden, en voelen met wat druppeltjes op je pols of de melk niet te warm is (dat voel je zo).

Succes ermee!

Heey hallo,

Ik gebruik friso voeding en op het pak staat dat je gewoon kraanwater kunt gebruiken..
Ik doe koud water in het flesje, dit verwarmen in magnetron ongeveer 38 graden en dan de poeder erbij anders krijg je klontjes..

Water koken in de waterkoker raden ze af omdat daar veel kalkvorming in zit en niet hygienisch is..
Als je water wil koken moet je het in een pannetje koken..

succes groetjes simone

Terug
Bovenaan