bereiden flesvoeding

hoi dames,

ik heb nu poeder gekocht om flesvoeding te maken. Op het pak staat dat je het met water van 37 graden moet maken. Nu vroeg ik mij af of je het ook met koud water (dat eerst gekookt is) kan mengen en dan opwarmen in de magnetron. Het staat niet op het pak dat het zo kan en op de site kan ik ook niets vinden. Ik heb Standaard nr 1 van Nutrilon gekocht.
Wie weet dit?

Groetjes,

Melanie, mama van Amber (9-12-06)

Volgens mij kun je beter eerst het water opwarmen in de magnetron en dan pas het poeder erbij doen, dan lost het beter op.
Zo zie ik het mijn schoonzus in ieder geval altijd doen, zelf heb ik natuurlijk niet echt recente ervaring hiermee!

Ik deed dat bij Max als volgt: Water in de magnetron tot de temperatuur die Max lekker vond om te drinken (dat was bij Max eerder kouder dan 37 graden) en daarna de poeder er bij.
Die 37 graden is denk ik aangegeven, omdat dat de drinktemperatuur is. Je zou kunnen kijken of het in kouder water ook oplost, maar dan nzou ik niet gelijk een hele fles doen, maar maar 30 ml of zo, daar moet dan 1 schepje bij.
Ik heb trouwens zelf nooit Nutrilon gebruikt, maar volgens mij is dat bij alle standaardvoedingen wel een beetje hetzelfde.
Patricia

ik gebruik zelf nutrilon 1 en maak het flesje gewoon met koud  water uit de kraan..
daarna de schepjes erbij, ff roeren en in de magnetron en klaar....
veel succes..

groetjes marleen

Ik kook savonds een fles water en zet die in de koelkast en dat gebruik ik dan voor de volgende dag.
Eerst het water erin, dan de schepjes erbij, roeren en dan in de flessenwarmer (in mijn geval :-(

Hoi hoi,

Ik verwarm eerst water in de magnetron en doe er dan de aantal schepjes voeding in.
Mijn ervaring met verschillende voedingen (werk op een kdv) dat dit de poeder toch beter doet oplossen. Zeg niet dat het met koud water niet oplost hoor, maar ik dit is mijn ervaring.
Denk dat je er zelf een weg in moet vinden.

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes

hoi hoi,

Ik maak de fles ook aan met gekookt water dat ik bewaar in de koelkast. Poeder erbij en dan in de magnetron. Ik heb het ook een poosje gedaan met warm water, maar ik vond dat er dan sneller klontjes ontstonden.
Maar ja, ieder z'n eigen manier....
Gewoon ff proberen wat je zelf het prettigst vindt.

Groetjes Lilian

Hoi,
ik maak altijd een kan flesvoeding klaar voor de hele dag.
Ik kook het water en doe het in de kan (750 cc). Dan 24 scheppen Nutrilon erbij, roeren met een garde en klaar is klara!
Ik gebruik iets meer water dan eigenlijk moet.
Op de verpakking staat dat je de melk niet zo lang mag bewaren maar op het cb gaven ze aan dat dit prima kan en het alleen vanuit commercieel oogpunt op de verpakking staat.
Het makkelijke aan een kan vind ik dat als Thijs nog geen voldoening heeft na z'n fles ik zo nog een paar cc in kan schenken. Anders moet je altijd weer 30 maken en gooi je weer een gedeelte weg.
grtjs Inge

Terug
Bovenaan