bereiding met johannesbroodpitmeel

is er iemand die een goede dosering weet voor johannesbroodpitmeel? Ik heb het advies gekregen om dit te gebruiken, want mijn dochter (4 weken) heeft een paar momenten op de dag dat ze meer honger heeft. Ik mag niet overstappen naar Forte, want dat zou een te grote verandering zijn met haar huidige voeding Omneo. Ik heb gister 2 schepjes johannesbroodpitmeel in een fles van 140ml gezet en het arme kind kreeg het niet weg. Dus heb wat advies nodig en als iemand een ander verdikkingsmiddel weet, is het advies welkom.

Anjuli
 
het is een beetje uitproberen..... ligt ook aan de voeding die je gebruikt merk ik.
ik gebruikte tot 150 cc een schepje JBPM en nu bij de 180cc 2 schepjes. dit drinkt noa goed weg en spuugt er een stuk minder door.

hopelijk kun je een manier vinden dat het werkt voor je, en anders misschien toch langzaam overstappen op een andere soort ondanks wat ze zeggen op het CB.
 
hallo,

ik kreeg het advies 1 schepje per 100 ml.
het is eigenlijk 2 schepjes maar dan word het beton. ik doe nu 2 schepjes per 150 cc water en dat gaat goed misschien is het wel verstandig om naar de 2 gaatjes speen over te stappen als je die nog niet gebruikt. ben ik wel gaan doen en goed opletten want het wilt soms klonteren en dan raakt de speen verstopt. en dan zuigen ze zich een breuk.ik gebruik de voeding HA.
 
Hi Anjuli,

Een tip? Blijven proberen. Misschien dezelfde hoeveelheid maar een net iets grotere speen? Minder pitmeel en dezelfde speen? Bij onze jongste hebben wij er bijna twee weken over gedaan en hadden toen 4 schepjes op een volle fles (200 cc). Nu zijn we afgebouwd naar 2 schepjes op een volle fles (ze is 9 maanden).

Succes.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan