bereiding nutramigen

Hallo

ik gebruik nutramigen voor mijn dochtertje van 8 weken vanwege een koemelk allergie.
nu is mijn vraag op het blik staat dat je kraan water 5 min moet koken??doen de gene die nutramigen gebruiken ook of pakken jullie bron water??
en dan word aangeraden niet de voeding voor 24 uur temaken??
maken de gene die deze voeding gebruiken hem ook per fles of 24 uur??

hoop dat iemand er antwoorden voor heeft.

groetjes diana
 
hallo
ik gebruik ook nutramigen voor dennis en sander( 5 maaden)
ik gebruik het water van AH.
maakte eerst altijd per fles klaar eerst water en dan voeding erbij.
maar toen sander in het ziekenhuis lag maakte ze het wel voor de hele dag.
dus dat doe ik ook.
maak de voeding 2 liter dus klaar voor ze allebei. voeding klontert dan niet.
groetjes manuela
 
Hallo,

Ik gebruik sinds kort ook Nutramigen. Ik maak het per flesje aan en kook eerst het water dan is zijn flesje meteen op temperatuur. Omdat mijn zoontje (8mnd.) tot nu toe borstvoeding krijgt lust hij de flesjes nutramigen nog niet. Ik probeer het via rijstebloempap te maken. Het gaat gelukkig steeds beter.

Hilde
 
Hoi Ik maakt het ook altijd voor een dag klaar, eerst water koken en dan meteen af laten koelen.
Je kunt ook afkolven en dan de nutragimen mengen met de voeding, om te wennen aan de anderesmaak.
http://www.meadjohnson.nl  voor meer tips voor recepten met nutragimen


groetjes monique
 
Hoi

Mijn dochtertje heeft ook koemelkallergie en drinkt ook nutramigen.
Volgens de nieuwe normen mag je gewoon KOUD kraanwater uit de kraan pakken en dit opwarmen in flessenwarmer of de magnetron. Daarna voeding erbij en goed roeren, klaar is de fles. Ga je naar het buitenland dan moet je wel water uit flessen gebruiken of heel goed koken. Hier in nederland is het allemaal zo schoon dat het eigenlijk niet hoeft, maar het mag natuurlijk altijd wel.

groetjes margo
 
Hoi

Ik gebruik ook vanaf de vierde week Nutramigen (mijn dochtertje is nu 14 weken) Ik kook 's morgen een pan met water (ong. 4 min) doe het daarna in een thermoskan en pak hier dan gewoon iedere keer de hoeveelheid water uit. Maak dus ook per fles klaar. Adviseren ze toch landelijk. Die ziekenhuizen kunnen het wel voor de hele dag klaarmaken maar dat is volgens mij alleen maar omdat het voor hun makkelijker is. Nu heb ik nog een kleine thermoskan waar ik ook nog koud afgekookt water in doe. Op deze manier hoeft het water niet zolang af te koelen. Je kunt natuurlijk ook meteen alles laten afkoelen en in de magnetron opnieuw opwarmen maar ik heb toch altijd zoiets dat magnetron ook niet altijd zo goed is terwijl ze inderdaad volgens de nieuwe normen zeggen dat je gewoon kraanwater in de magnetron kunt opwarmen. Ik doe het niet op deze manier werkt het voor mij altijd goed. Ook makkelijk als je weggaat. Water in thermoskan afgemeten voedingen in kannetjes schudden en klaar voor gebruik.

Groetjes Peggy
 
Terug
Bovenaan