Bereikbaarheid

<p>heey dames, </p><p>even jullie mening.. ben soms nogal hormonaal. </p><p>Mij ben 36 weken zwanger en heb al meerdere keren gehad dat mijn vriend telefonisch onbereikbaar is.. hij ging laatst een paar dagen weg en zette hij ook (volgens hem per ongeluk en automatisch) zijn telefoon op vliegtuigstand. Ik ben toen heel kwaad geworden en het zou niet meer gebeuren.. ik wil hem gewoon kunnen bereiken.. maargoed... nu gebeurd het dus weer dat ik hem na meerdere keren bellen gewoon niet te pakken krijg. </p><p>Hoe zouden jullie hierop reageren? Is het normaal dat ik hier boos om word?</p><p> </p>

Ja, ik vind het normaal dat je daar boos over wordt. Ik heb vorig jaar vanaf 35 weken met mijn man afgesproken dat als ik 2 keer zou bellen, de weeën begonnen waren. Hij nam ook altijd op als ik belde. Ik zou je vriend echt duidelijk maken wat er gebeurt als hij niet bereikbaar is. Jij moet alleen bevallen, niemand kan je snel naar het ziekenhuis brengen, hij is niet bij de geboorte, etc.

Ik heb dat niet dan. Mijn vriend weet dat ik aan het einde ben en weet dat het elke moment kan gebeuren ben momenteel 38 weken. Het staat je goed recht om boos te worden op hem, hij weet je bent aan het einde en daar hoort die rekening mee te houden. 

Ik zou ook een beetje boos worden! Mijn vriend vergat het soms gewoon uit stommiteit zijn telefoon in de buurt te houden. Maar gelukkig de laatste weken ging het beter.. ik appte gewoon zijn vrienden als het even niet ging met de melding dat hij even op zijn telefoon moest kijken. Wel alleen als er echt iets was. Maar echt weg ging hij niet meer, hij kon altijd binnen 5 min thuis zijn. 

Snap heel goed dat je boos wordt hoor! Zou ik ook hebben. Misschien kun je hem nog een keer uitleggen waarom het belangrijk is dat hij bereikbaar is. Dat het niet zo is dat jullie een afspraak hebben met jullie kind dat hij/zij op een afgesproken dag en tijd komt. En dat het daarom dus juist belangrijk is dat hij op die onverwachte momenten te bereiken is. Als hij aangeeft dat het vanuit automatisme gaat, prima dat dat gebeurd is dan. Maar vanaf nu niet meer - en hij moet dan beloven daar echt, vanaf nu, bewust bij stil te staan. Misschien zoals NewMomL ook zegt een soort ‘code’ met hem afspreken!

ik ga zo even een goed gesprek met hem aan indd.. denk niet dat hij het echt expres of bewust doet maar dit moet wel echt anders! 

Bedankt voor de feedback dames! Soms weet je even niet meer of je nou terecht ergens boos om wordt of niet ? tenminste dat heb ik best wel de laatste weken? hallo stemmingswisselingen ??

Terug
Bovenaan