Berekenen hoeveel weken zwanger (4 of 7 met cyclus 50 dagen)

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Goedemorgen!</p><p>Ik heb vandaag postitief getest op de dag dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden. Heel blij hiermee uiteraard maar ik snap alleen niet hoeveel weken ik nu zwanger ben aangezien mijn cyclus 50 dagen is. Volgens de ene site ben ik 7 weken zwanger, volgens de andere 4 weken. Mij lijkt 4 logischer maar als je gewoon telt vanaf laatste dag menstruatie zou je zeggen 7 weken maar dat vind ik maar raar.</p><p><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />* 27 aug eerste dag van laatste menstruatie<br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />* 1 oktober ovulatie<br />* 16 oktober dag dat ik ongesteld zou moeten worden maar positief getest.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">7 weken zwanger geeft volgens mij een heel erg vertekend beeld en kan niet kloppen. dan zou ik volgens mij al veel te ver zijn in mn zwangerschap en als je vanaf de ovulatie kijkt is het dus maar 2 weken geleden dat de bevruchting was.</p><p><span style="color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px;">Kan iemand me hiermee helpen?</span></p>

Ik zou de verloskundige bellen om een afspraak te plannen! Zij vragen dan naar je laatste menstruatie datum en dan kunnen zij aangeven hoe je het moet tellen :) uiteindelijk kan toch pas met de termijnecho "definitief" worden gezegd hoe ver je bent en wat je uitgerekende datum wordt! 

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd! In principe moet je uit gaan van je ovulatie datum als je z'n lange cyclus hebt. Op internet kon ik net ergens invullen wat de laatste dag van je menstruatie was + de lengte van je cyclus (kon niet meer dan 45 invullen) gaf hij ook 4 weken aan. Dus ik zou voor nu uit gaan van 4 weken. Zeker als je weet dat 1 okt je ovulatiedatum was. De verloskundige maakt rond de 12 weken ook nog een termijn echo. Misschien dat jou verloskundige eerder ook al een echo maakt dan kunnen ze het ook al wel zien.
Veel succes en geniet er lekker van!

Dat probleem had ik dus ook dat ik het nergens kon invullen. Toch best vreemd dat langer dan 45 dagen niet mogelijk is. Zelf denk ik ook dat het 4 weken is. 2 weken geleden ovulatie en 2 weken "kado". 
Het genieten lukt nog even niet.. ben zo bang dat het fout gaat. Op de één of andere manier heb ik het gevoel dat het me niet gegund is en dat er iets mis zal gaan. Geen idee waarom..

Doe zon digitale cb test, die geeft aan hoeveel weken je ongeveer bent. Sowieso een leuke test om te doen :) en gefeliciteerd! Ohja en natuurlijk kan alleen de vk na een echo een exact getal geven, maargoed :)

Terug
Bovenaan