Berekenen zwangerschap

Hoi,

Iedereen heeft het over de datum van je laatste menstruatie en dat je vanaf dat moment moet gaan rekenen, maar ik weet precies de dag waarop wanneer ik bevrucht ben - dus later dan mijn laatste ongesteldheid. Mijn partner werkt in het buitenland en tussen de laatste keer ongesteld zijn en ontdekking van mijn zwangerschap is er maar 1x 'activiteit in de slaapkamer'geweest, vandaar ;) Dan reken ik toch gewoon vanaf dat moment?!
 
je moet altijd de dag van je laaste mentruatie aanhouden,je weet mischien ook wel dat sperma 7 dagen kan overleven in de baarmoeder.dus stel dat dat 7 dagen is dan zit je er bijna een week langs.
groetjes monique
 
Hoi Anoniem,

Een zwangerschap duurt 40 weken of ongeveer 280 dagen gerekend vanaf de eerste dag van je laatste maandstonden. Je mag daarbij wel niet uit het oog verliezen dat de bevruchting pas plaatsvindt in het begin van de derde week. Dus als je een dag na je verwachte menstruatie weet dat je zwanger bent, dan ben je al 4 weken zwanger en geen 2 weken zoals wel eens gedacht wordt.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Gefeliciteerd,
Groetjes, Diana
 
Als je niet meer weet wanneer het je eerste dag van je laatste ongesteldheid was; geen nood! tijdens de eerste echo kunnen ze precies meten hoe groot en kindje is en hoelang je dus zwanger bent!
 
Dank jullie voor je reacties, ik ben dus al 2 weken verder dan ik dacht als je het op deze manier berekend. Fijn, dan kan ik het nu zo'n beetje wel aan de familie gaan vertellen!!
 
Terug
Bovenaan