Berekening klopt niet!!!

A

Anoniem

Guest
Ik zal het proberen uit te leggen.
Ik wil dus een weekje plannen om met mijn hubbie mee te gaan. Nu was ik aan het vogelen welke de beste week was maar ik vat er niks meer van.
Dit komt namelijk omdat als ik bij babybrabbel gebruik maak van de vruchtbaarheidskalender er helemaal niks van klopt (naar mijn idee) en al ik bij predictor.nl een data invoer klopt het wel.

Ik wil gewoon weten welke week in mei het beste is om mee te gaan.
Ik ben vandaag ongi geworden op 4 april en heb een cyclus van 33 dagen...

Het punt is gewoon dat ik het goed wil doen, ik kan maar 1x in het jaar echt een weekie mee en zou er ontzettend van balen als ik het achteraf gezien toch niet goed berekend heb.

wie kan mij helpen???

Gr. Leah

Hi Leah

Ik zal je proberen te helpen, al is het natuurlijk lastig omdat ieder vrouwenlichaam weer anders in elkaar zit. Daarom geloof ik niet echt in die vruchtbaarheidskalenders enzo omdat die van standaarden en gemiddelden uitgaan.

Als je een cyclus hebt van 33 dagen, dan heb je dus je volgende NOD op 7 mei. Dan moet je ongeveer 14 dagen terugrekenen, want je eisprong vindt ongeveer 14 dagen voor je volgende menstruatie plaats. Dat is dan rond 22 april. Je bent het meest vruchtbaar voor en tijdens je eisprong, dus dan zou ik het weekje weg tussen 18 en 25 april plannen of zo. Maar het blijft natuurlijk een gok, want je eisprong kan per maand verschillen.  
Ik heb zelf een regelmatige cyclus van 27 dagen en heb mijn eispong meestal rond dag 12. Maar ook wel eens op dag 10 of zelfs een keer op dag 17 (ben ik achtergekomen dmv ovulatietesten! Is ook een tip!)

Hopelijk helpt je dit een beetje. Succes meid!

Gr, cee

Hoi Thanks voor het mee denken,
Ja dat heb ik nu ook gedaan. Ik heb 2 ovulatietesten van clear blue besteld. Zodoende kan ik deze maand zien hoe het gaat en de volgende bekijken.

Moet nog wel ff bedenken hoe ik ga testen voor een ovulatie in een vrachtwagen hahahahaha

bedankt voor je hulp!!!

Leah

Terug
Bovenaan