berg en eczeem

Mijn dochtertje heeft last van berg en eczeem, daarom heb ik nu een probleem, want het zit allebei op haar hoofdje.
De berg moet ingesmeerd worden met olie of iets gelijkends en de eczeem moet zo droog mogelijk blijven, ofwel geen olie of iets dergelijks erop!
Tja... dat gaat nu een beetje moeilijk...
Nog iemand die hier last van heeft? Ik mocht overigens ook geen balneum-olie (of hoe heet dat ook alweer) gebruiken in haar badje....
Tips?????

Groetjes,
Natasja

Hey!

Bedankt voor je reactie.
Het cb wist bij ons niet goed wat ze ermee aan moesten en heeft ons doorverwezen naar de huisarts. Deze zei dus geen balneum te gebruiken. Logische he, al die verschillende adviezen van het cb, huisarts enz.... Ik weet dus ook niet meer waar ik goed aan doe.

Groetjes,
Natasja

hallo,

mijn zoontje heeft ook exceem en berg, maar het berg is niet zo heel erg, ik heb van de ka hormoonzalf, als het heel erg is smeer ik dat licht in, en aan de berg doe ik niets, mijn ka heeft ook aangeraden om balneumte gebruiken in het badje?

groetjes susanne

Berg is ook een vorm van eczeem. Ik zou GEEN olie gebruiken, olie sluit de huid af! Ik gebruik voor Yara op advies van de arst betedineschampoo. Yara heeft nu geen berg meer. Balneum badolie zou nog wel kunnen, maar ik ben met alles gestopt. Verder zou je haar huid vettig kunnen houden met lanettecreme. Dit is gewoon bij de apotheek verkrijgbaar. Is het een idee om naar de huisarts te gaan met haar eczeem?

Liefs Andrea

hey Natas!

Vervelend he? Heeft ze er ook last van? Hoop het niet.. Sam heeft inmiddels ontdekt hoe hij kan krabben en haalt zichzelf soms tot huilens toe open als ik er niet op tijd bij ben!
Wij zijn ook bij de huisarts geweest, verschillende malen. Ik wist op een gegeven moment ook niet meer waar ik nou wat moest smeren! Maar heb toen een tweetal zalven gekregen; beide met eenzelfde basis maar de één heeft een schimmelwerend middel erbij en de ander weer wat anders. Zo kan het bijna niet mis gaan.. Inmiddels hebben wij een afspraak staan bij een kinderarts; we willen er toch een professioneel naar laten kijken!
Suxxes; enne.. als je gaat twijfelen; gewoon de ha bellen en evt een doorverwijzing vragen hoor!
O, en Balneum badolie gebruik ik wel; maar niet op z'n hoofdje..

Groetjes!
Margreet en Sam, 13 dec.

Hallo Natasja,
Daisy had ook eczeem en berg. Omdat ze een moeilijke start had gehad na de bevalling was ze onder controle van de kinderarts. Die heeft ons gelukkig heel snel kunnen doorverwijzen naar een eczeem-verpleegkundige in het ziekenhuis. Daar hoorde ik dat haar eczeem heel erg jeukt. En inderdaad, ze krabte er ook wel vaak aan. Hoewel ik geen hormoonzalf wilde gebruiken, heb ik dat toch gedaan. Om de ergste jeuk weg te nemen. Ook zijn we overgestapt op speciale voeding. (iov met die kinderarts en het cb). Daisy had namelijk ook erg last van kramp en was ontzettend onrustig, huilde veel en sliep echt weinig. Ze kreeg borstvoeding, maar ging borst-weigeren. Na een maand kolven moesten we bijvoeden en dat deden we dus met die speciale voeding, Nutramigen. Dat is nog meer voorverteerd dan Nutrilon Pepti. Snel had ze minder kramp en ging ze beter slapen. En na twee maanden was alle eczeem weg. En de berg een maandje later  ook.
Owja. De eczeem zat ook op haar achterhoofd. Daar smeerde ik dus gewoon zalf op. Berg is niet mooi om te zien maar het jeukt niet. Dus dat was dan pech voor de berg. Eczeem behandeling ging voor! Ik wens je veel succes en hoop dat je voor je kindje een oplossing vindt!

Terug
Bovenaan