Berg en haaruitval?

<p>Hoi hoi, kan het zijn dat haaruitval komt door berg? Sinds mijn zoontje dit wat erger heeft lijkt zijn haar veel dunner te worden en uit te vallen. Ook zit de berg vooral aan de voorkant van zijn hoofd en daar is het haar bijna helemaal weg. Snikkkk! Ik hoop zo hard dat het heel snel terug groeit, maar ik las op internet vaak pas rond 9 maanden?!!!</p><p>Nog een andere vraag. Heeft iemand een tip tegen de berg? Sommige zeggen olie van zwitsal, dit gebruik ik sowieso voor z'n huid want hij heeft een hele droge huid maar merk eerlijk gezegd weinig verschil. Sommige zeggen dat de zwitsal olie de berg erger maakt. Wat is jullie ervaring? </p>

Wij lieten ons zoontje met baby olie in zijn haartjes een nachtje slapen. De dag erna kon je met een baby kammetje voorzichtig de berg uit zijn haartjes kammen. Daarna lekker in bad om de restjes eruit te wassen. Verder denk ik dat het gewoon toeval is. Alle baby's verliezen op den duur hun nesthaar. Bij ons gebeurde dit toen meneer 5 maanden was. Hij is anderhalve maand wat kaler geweest maar het groeide al best snel weer terug

Onze zoon had ook wat haaruitval (bovenop zijn hoofd) samen met schilfers op zijn hoofd (maar volgens mij geen berg, als ik die foto's zie). Is in ieder geval allebei over, maar zijn haar is wel dun. Hij is een tijdje helemaal kaal geweest alleen bovenop z'n hoofd - een soort IT kapsel ? - maar na 2 weken ofzo begon dat weer bij te groeien. Nu heeft hij gewoon haar op z'n hoofd, alleen niet super dik ofzo. Behalve het matje in z'n nek, dat is niet dunner geworden of uitgevallen haha. Ga ervan uit dat hij ergens dit eerste jaar wel weer meer haar krijgt (is nu 12 weken).

Met de olie maak je de schilfertjes zacht en daardoor wordt het uitkammen makkelijker en minder pijnlijk; ik gebruikte een olie zonder parfum en toevoegingen. Schrik niet van de hoeveelheid schilfertjes dat los komt. In daglicht zie je de plekken waar je moet smeren.. 
succes!

Gewoon met olie in smeren, hoeft niet perse zwitsal te zijn hoor kan ook Etos huismerk bijvoorbeeld.
Nachtje laten intrekken en met een zachte borstel los kammen door ronde bewegingen te maken, daarna lekker in bad en goed de haartjes wassen de berg is dan zo weg. Je kan het vaker herhalen dat geeft niks verder.

Terug
Bovenaan