Berg en haarverlies

Hoi,hoi,
Kaan heeft last van berg en dat smeer ik in met zwitsal badolie. Dat laat ik even intrekken en dan was ik het met babyshampo uit. Na het baderen kam ik de losse schilfers eruit maar er komen ook stukken af met haartjes?!
Is dit wel normaal. Hij krijgt echt kale plekjes.
Wie herkent dit?
Groetjes

Hoi,

Fleur heeft ook een tijdje last gehad van Berg. Ik smeerde dit in met olie voordat ze naar bed ging en liet dit de hele nacht intrekken. De volgende dag waste ik dan haar haren. Ook had ze wat meer last van haarverlies (en ze had zo'n mooie donkere bos...) maar ja. nu de berg weg is is ook het meeste haarverlies voorbij. Wel jammer dat ze nu niet meer zo'n dikke bos donker haar heeft.. maar ja, dat groeit wel weer aan denk ik dan.

Hoi Guusje,

Mijn zoontje Çinar heeft ook last gehad van berg. Ik heb ook vanalles geprobeert, anti berg pads van zwitsal, babyolie laten intrekken, weg schrapen met een kaart  etc etc. Het hielp wel maar het kwam net zo hard weer terug. Ik heb toen een tip van een paar andere moeders opgevolgd en zn berg is weg! Ik heb geen olie meer gebruikt maar gewoon na het baden insmeren met haarlotion van zwitsal en voor het slapen gaan ook insmeren met haarlotion. Ik dacht heh zou dit helpen maar het heeft echt geholpen! Hij heeft nu helemaal nergens meer last van geen berg en geen haaruitval.
Mischien kun je het ook eens gaan proberen

groetjes MamaHas

MV Ilayda 13-02-2004 & Çinar 08-01-2007 & ????? 10-12-2007

Nog even een reactie op de haarlotion van Zwitsal: ik had de indruk dat bij Fleur de berg erger werd hierdoor... Maar goed, je kan het altijd proberen natuurlijk

Hoi Mama van fleur,

Ik had ook eerst het idee dat het daardoor kwamhoor. Maar door de olie werdt het vet en erger en door de lotion werdt het droger en ging het er met wassen vanaf.
Miscien dat het per kind verschilt hoor.
Denk dat het voor iedereen even proberen is en ff volhouden kijken wat dan helpt

groetjes

Terug
Bovenaan