berg en oorsmeer

Heeft iemand nog andere tips tegen berg als de zwitsal pads. Want die werken niet bij ons?

Tyche heeft heel veel oorsmeer, niet normaal!
Elke dag heb ik per oor een wattenstaafje nodig, beide kanten ervan.
Nu heb ik gehoord dat oorsmeer beschermd en niet erg is dus doe dit ook niet elke dag maar meer om een indicatie te geven zodat jullie snappen wat ik met veel bedoel.
En het zit ook dat je het goed ziet.. dus ook 'buiten' het oor(buisje)....

Normaal of niet normaal?? En eventueel iemand tips?

Hoi Tess,

Ik heb beide kids ingesmeerd met babyolie elke keer op t hoofdje, helpt ook goed, in ieder geval veeeeeel beter dan die dure pads!
Wat betreft oorsmeer... bij ons mannetje loopt t er onderhand uit en is t soms zelfs donker oranje van kleur. Op t CB zeggen ze al: wat er buiten zit weghalen, heeft ie geen koorts ofzo dan is dr nix aan de hand.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,

Reimara, m.v. Zoë,29-01-05 en Nëo, 15-09-06

Julian heeft ook best veel oorsmeer, maar ik haal alleen dat er uit wat aan de buitenkant zit, met een wattenschijfje in zijn oor vind ik veel te eng! En ik denk maar zo: het heeft een functie, dus wat binnenin zit, lekker laten zitten.

De berg die hij een paar maand geleden had ging weg met de haarlotion die destijds in het kraampakket zat. Ook heb ik wel eens gehoord dat (baby)olie helpt. Verder niet te vaak en te heet het haar wassen.

Succes!
Ellen mv Julian

Onder de douche doen we ook wel met het puntje van een washandje de buitenkant schoonmaken, maar ik heb juist gehoord dat je als je dieper gaat, je het smeer juist weer terugdrukt, wat niet goed is. Om het nog maar even niet te hebben over gescheurde trommelvliezen etc...

Nou ik zal voortaan alleen de buitenkant van de oortjes schoonmaken.
Ben al lang 'blij' dat meer baby's dit hebben.

En betreffende de baby-olie.. Ik had dit ook gehoord en weet dus niet of ik het dus WEL of NIET vaak moet wassen maar daar verschillen de meningen hier ook over dus ik wacht nog even op andere tips.

Bedankt!

Hoi

Oren  kun je beter niet  van binnen schoonmaken hoor.
Het is niet goed voor de oortjes en kan de boel ook nog beschadigen, is mij
verteld door de huisarts.
Chris heeft ook altijd van die prutoren. Daarna twee keer een loopoor en toen antibiotica en nu heeft hij al een maand schone oren...wist niet wat ik zag       want ik ken hem alleen maar met van die oranje smurrie in zijn oortjes...

of het nog terug komt weet ik niet, hij heeft alleen dus wel al een oorontsteking gehad...of dat door die prut komt?? geen idee....

en berg...ze zeggen wel eens olie erop een hele nacht en dan met een kaart het eraf schrapen....ik heb het nog nooit geprobeert, leek mij zo zielig.
Mijn middelste van 4 heeft nog steeds berg...daar weet mijn oudste van 6 wel raad mee, die houdt van pulleken, dus af en toe zitten ze als twee apies op de bank...te vlooien, maar volgens mij is ook dat niet de manier hoor, haha

groetjes Pas, mv Sam, Mick en Chris

Hey!
Ik ben eigenlijk van het najaar 2006 forum, maar lees hier ook wel eens mee  en wilde toch even reageren.
Ik heb een tip voor de berg! Wij hadden ook echt al alles geprobeerd (behalve het afschrapen met een kaart, ze heeft heeeel veel haar en durfde dat niet goed) maar niets hielp.
Totdat we een tijdje terug met haar bij de kapper waren en die gaf als tip: De haarlotion van het kruitvat (kruitvat merk zelf dus!).
Dat er flink opdoen, goed inmaseren, paar minuten laten intrekken en dan kun je het echt zo met een kammetje voorzichtig eraf halen! Werkt super! En is ook nog eens niet duur!
Na de eerste keer was het eigenlijk al weg (en ze had het best erg, alleen door de donkere haren zag je het niet zo goed), ik heb het de dag erna voor de zekerheid nog eens gedaan en toen kwam er nog een heeeeel klein beetje vanaf. Nu is het helemaal over!
Hoop dat je er iets aan hebt!

Terug
Bovenaan