berg en wat voor olie?

Mijn zoontje van bijna 9 maanden heeft al best veel haar. Nu doen we daar weleens (zwitsal)gel in, dat staat zo leuk. Maar nu heb ik het idee dat zijn hoofdhuid daar op reageerd, droog/schilfers, die vast op de huid zitten.   Nu wil ik er wat olie opdoen en het er zo af proberen te krijgen. Maar ik heb geen baby-olie, kan elke andere olie dan ook?
Anders moet ik voor b1 a 2 keer een hele fles kopen...

Hoi, mijn zoontje had berg en in smeerde zijn hoofdje voor het slapen  gaan  in met een klein beetje zonnebloemolie. De volgende dag kon ik de schilfers los wrijven met een zacht badstof spuugdoekje. Ik moest dit wel een paar keer doen voordat de schilfers niet meer terug kwamen.   Groetjes Loes

Je hebt tegenwoordig van zwitsal ook anti-berg, dan zijn een soort pads in een rond doosje. Lotte had het ook, en ik had er bij de laatste voeding wat op haar hoofd gesmeerd en na een paar dagen was het helemaal opgelost.
Lotte was nog wel   heel jong en had heel weinig haar, maar ik vond het makkelijk spul.

Groetjes,

Lilian

Ik heb het toendertijd met olijfolie gedaan (had ik in huis). Even insmeren, 15 min inlaten werken, haren kammen en dan de haartjes wassen. Bijvoorbeeld even voor het avondeten de haartjes insmeren en na het eten in badje om uit te kammen en te spoelen. Dit werkte prima.
Ik merk aan de zwitsal en natusan producten dat ik hier met mijn eczeem-handen op reageer. Meestal gebruik ik voor ons zoontje dermo-care.

Ik heb altijd begrepen dat berg gewoon weer terug komt. Dat is dus niet zo?
Bij mijn dochters heb ik er nooit wat aan gedaan en uiteindelijk ging het vanzelf weg. Mijn zoontje heeft het een beetje, maar die heeft wat meer haar dan zijn zussen en valt het bijna niet op.

Groetjes,
Marianne

Terug
Bovenaan