berg: heeft iemand tips?

hallo,

sinds een week heeft mijn dochter last van berg, hoofdschilfertjes alleen aan de voorkant van haar hoofdje ik probeer het steeds weg te halen maar de volgende dag zit het er weer kan dit aan de shampoo   liggen , ik gebruik zwitsal tips zijn welkom.

groetjes bianca

hallo,
mijn dochter heeft dit ook. mijn cb-arts zei dat 's avonds haar hoofdhuid goed moet inolien en dan de volgende dag afspoelen. het gaat nu wel beter!

groetjes martine

Hoi dames,

Mijn dochter had het ook, na regelmatig voor elk badje  goed inolien, waarna na een uur of 2 goed olie uit haartjes uitwassen en goed  met schoon water  paar keer naspoelen  en daarna hoofdje goed uitdrogen en haartjes goed kamen minstens 2 keer per dag goed hoofdhuid masseren is bij haar binnen 1 wk alles weg, ik hou het nu goed bij. Gelukkig had ze niet zo veel last van ik heb gelijk ingegrepen en te werk gegaan. Dus aan de slag meiden

Groetjes,

Azzie

Hoi Hoi,

Zoontje van mijn vriendin had het ook. Zij deed s'avonds  er flink wat  vaseline of iets anders vet op en dat liet ze dan goed indrogen. De volgende dag kun je het met een speelkaart er af krabben of met een baby kammetje er uit kammen. (dit doet geen zeer)
succes. Als het erger wordt en blijft aanhouden kan je beter even contact opnemen met een arts.

gr. mech

Hoi,
mijn zoontje had dit ook, ik heb toen van zwitsal antiberg pads gekocht.
2x per dag inwrijven en 1 x per dag nog een keer hoofdje met shampoo wassen.
Na 2 dagen was de berg weg. Nu herhaal ik dit nog maar 1x per week, zodat het ook niet terug kan komen.
Veel succes

Hoi,

wij wassen het haar van Stijn maar één keer per week. Dat is voldoende voor dat tere babyhuidje en babyhaar. Wel doe ik er twee keer per dag haarlotion in en borstel ik met een zachte borstel. Ik gebruik nu zwitsal maar het schijnt dat de haarlotion van kruidvat eigen merk beter helpt.

Groetjes van Marloes

goh ja, mijn meisje heeft er erge last van, ik heb het er afgekrabbeld maar het komt steeds terug. ik was haar hoofd alleen met water, er zit nog geen haar, dus waarom shampoo? ik weet ook niet goed wat ik moet doen, olie maakt het volgens mij erger
waar is het goed voor en heeft niet iedere baby dit?
buurmeisje

He, wat maken jullie je druk...
Berg is gewoon een ophoping van wat huidvet en schilfers. Het ziet er wat dikkig en gelig uit, maar geeft verder niets.
Tessa heeft het ook en ik laat het gewoon zitten, zij heeft er geen last van!

De beste remedie is inderdaad in de olie zetten en een tijdje later voorzichtig wegkrabben. Met shampoo zou ik voorzichtig zijn, je moet niet meer schoonmaakproducten gebruiken als nodig is. Tessa is nu 4 maanden en ze gaat nog altijd alleen in water in bad, zonder sop.

GRoetjes
Irene

Terug
Bovenaan