Berg

Hi!

Mijn dochter Linsey is 4 maanden oud en ze heeft erg last van berg. Ik lees op verschillende website dat het geen kwaad kan, ze er geen last van hebben en je er niks aan kan doen.
Helaas krabt ze haar hele hoofdje open en van de week was het zo erg dat ze niet op haar rug wou slapen. Hoezo ze hebben er geen last van?!

Heeft iemand tips? Vind het zo naar..

Dankje!
Carola

Wij kregen als tip er olie op te doen, bijvoorbeeld van Zwitsal. Even laten intrekken en dan met een kammetje zachtjes kammen. Krijg je er niet in 1 keer af maar kan je het beste om de 2 dagen herhalen totdat het minder wordt. Wij deden dit als hij in bad zat, konden we daarna meteen z’n haartjes wassen..
succes

Ik zou even langs de huisarts gaan om extra te laten checken of het dan wel echt berg Is! 
Bij mijn zoontje deed ik er ook olie op voordat hij ging slapen en dan de volgende ochtend de losse korstjes eraf kammen. Wel uitkijken dat je geen wondjes maakt!

Babyolie in het haar savonds, nacht laten zitten, sochtends haar wassen en als het droog is rustig kammen. 2 a 3x per week. Wij waren er met 4 weken vanaf.
tip: leg wel een hydrofiel onder het hoofdje, het wordt een bende ;)
succes!!

De Bergzalf van Drs Leenarts helpt erg goed en is mild voor de hoofdhuid. Is onder andere verkrijgbaar bij de Etos. 

Wat ik weet ja dat kindjes vooral berg krijgen doordat ze overgevoelig zijn voor een bepaald bestandsdeel. Dit is veelal parfum en dit zit onwijs veel in Zwitsal producten helaas. Ik zou even uitproberen wat werkt bij jou kindje en oo verpakkingen gaan kijken waar veel parfum( of alcoholgerelateerde) ingrediënten zitten. Hoe meer vooral het ingrediënt staat hoe meer er van het product in zit.
mijn meisje heeft met twee zeer overgevoelige huid ouders er ook erg last van. Ze krabt gelukkig niet, maar fijn vind ze het volgens mij kkk niet. Ze heeft het ook bij haar wenkbrauwtjes. Daar en aan jet begin ban haar haargrens smeer ik af en toe purelan dat lijkt te werken. 

Hi! 
Bedankt voor al jullie reacties. Ik moest vanmorgen voor mijzelf naar de huisarts en toch maar even gevraagd of ze naar mijn dochter wou kijken. Ze heeft zalf voorgeschreven, dus dat ga ik nu proberen. 
Ik gebruik soieso alles parfumvrij wegens allergie/eczeem in de familie. 
Hopelijk is ze er snel vanaf :) 
Groetjes! 

Hey!
Vervelend die berg... En het stinkt ook nog! Ik heb het ook een paar dagen geprobeerd met Neutral olie, deze laten intrekken en hierna eraf proberen te halen met een visitekaartje... Bij mijn kind werkte dat niet! Ik kreeg de tip van mijn collega om geen hydrofiele doeken te gebruiken na het badje. Alleen de badcape. De hydrofiele washand vervangen voor een washand en de hydrofiele doeken vervangen door de badcape. Het was met één dag al zo goed als weg en het stonk ook al niet meer!!!! Overal op internet gezocht, maar nergens tegen gekomen wat nou echt werkt. Dit werkt!!
Hopelijk werkt het nog voor meerdere baby's! 
Groetjes, Daniëlle

Terug
Bovenaan