Berg

Halloooo

Zojuist heb ik bij onze zoon van 5 1/2 maand ontdekt dat hij last heeft van Berg. Geen idee hoe lang het er al zit want hij heeft een flinke bos met haar. Mijn vraagjes:
Wat kan ik er aan doen?
Gaat het weg?
Heeft hij er last van?
Ik moet zeggen, nu dat ik het zie, was het niet zo handig van ons om zijn haren om de dag te wassen (met natusan, ruikt zo lekker!).
Dus.. tips graag!

Maartje
 
Doe 's avonds oli (maakt de korstjes los) op zijn hoofd, beetje inmaseren. De volgende neem je hem op schoot met z'n hooft omhoog naar je toe. En dan met een kammetje de berg eruit halen. Het doet geen pijn. Kan ook met je nagel peuteren.
TIP; als hij niet wil blijven zitten, kan je hem zijn ochtend fles geven. Je kan het een paar keer herhalen.
 
O ja, het heeft niks te maken met dat je hem om de dag zijn haren wast. Hij heeft gewoon berg. Het ene kind krijgt het wel het andere niet.
Ben benieuwd of het werkt
 
hoi,

als je naar de huisarts gaat kun je vaseline krijgen,mijn zoontje heeft het ook gehad even een paar keer smeren en het was weg,lijkt me beter als je er zelf niet aan gaat peuteren,via de huisarts krijg je het ook nog vergoed.
veel succes
 
je kunt nu zelfs van zwitsal antiberg krijgen.

Maar met olie gaat het ook prima hoor. Je baby voelt er niets van en heeft zelfs geen jeuk. Als je er niets aan doet duurt het gewoon een tijdje maar gaat het ook wel over met olie ben je met een weekje van de berg verlost.

Groetjes Mirela
 
Mijn dochter heeft ook last van berg. Eerst werd er gezegd dat het vanzelf wel weg zou gaan als ze meer haartjes kreeg, maar dit is dus niet waar. Een tijdje terug heb ik haar hoofdje met olie "voorgeweekt" en daarna met shampoo gewassen en met een kammetje de berg eruit gekamd. Ze was in 1 keer van alle berg verlost (en ze had best veel, ze was ook al 1 jaar oud). Nu krijgt ze het helaas toch weer terug (is 1 1/2) , maar in mindere mate. Het nadeel van olie op het hoofd smeren is wel, dat haar haren pas na 4 keer wassen niet meer vet zijn! Succes ermee, want het kan dus nog heel lang terugkomen!
 
Mijn oudste zoon had enorme last van berg in zijn babytijd tot ik de tip van de kapper kreeg...........een baby met stekels maken.
Dit doe je met babyzalf het ruikt lekker,het ziet er enorm stoer uit en de hele dag trekt de zalf lekker in.
Hij was er snel vanaf,maar wij zijn met de stekels doorgegaan......hij is nu 7 jaar en sinds 2 jaar gebruiken wij gel.
Hij wordt groot.......... :(
 
Terug
Bovenaan