berg

Hallo moeders
Even een vraag over berg, opzich is het niet erg als een baby berg heeft, veel baby's hebben er n.m. last van, maar mijn dochter heeft flink gewoon een geel achterhoofd zoveel en zo dik zit het er op, en volgens mij jeukt het verschikkelijk....wie heeft er een tip? en hoe zit het met badderen? shampoo? olie? doei doei
 
Ik smeer het hoofd van mijn dochter 's avonds in met babyolie en de volgende dag was ik het uit met babyshampoo en daarna uitborstelen met een babyborstel. Dat haalt een flink deel weg, maar het is een hardnekkig kwaaltje hoor.
 
Ik heb wel eens vaseline op mijn dochters hoofdje gesmeerd, een nachtje laten zitten en de dag erna met een (ansicht)kaart eroverheen 'schrapen'. Ze heeft het nog wel een beetje, maar dat gaat volgens mij vanzelf wel weg. Als je er echt iets voor wilt kopen; van een vriendin hoorde ik dat het Kruidvat een goed middel heeft (dat van Zwitsal is erg duur).
 
Er is ook een soort van shampoo voor berg. Kennis van mij heeft het gekocht bij de etos en gewoon van het eigen merk en er staat haarlotion op voor berg. Misschien help het ook bij jou baby, die van mijn kennis had er niet zoveel last van zoals jij het omschrijft. Succes
 
ik gebruik nu maar 1 keer pw shampoo en spoel na het badderen zijn hoofdje goed af, met water zodat er niets achterblijft daarna smeer ik er babyzalf( balneum hermal is helemaal super) voor droge huid op. ik hoef niets weg te schrapen het verdwijnt vanzelf. Als het terug dreigt te komen doe ik er gewoon weer zalf op.
succes brenda
 
mijn dochtertje heeft het ook heel hardnekig.
En ik heb ook van alles gebrobeerd,
Maar het gaat maar niet over.
Wat ik gewoon heel vervelend vind is dat ze een bos haar heeft.
Haar hele koppie zit onder de schilfers,al der haren.
En ik blijf borstelen krijg het gewoon niet weg.

Ik blijf maar geduldig wachten tot het over gaat.
 
ja vervelend voor je dochter(hierboven) het zielige hiervan is dat het vreselijk jeukt(bij mijn dochter althans) nu een week verder wordt het minder weet je wat ik gedaan heb? ik heb voor het slapen gaan een vette neutrale creme helemaal op haar hoofd gesmeerd de volgende dag heb ik met een speelkaart de grote delen weggeschraapt daarna gewassen met een anti-berg shampoo...eerst was haar hoofdje wel wat rood maar nu is het grotendeels weg mischien een tip voor je succes......
 
Oke ga ik dat ff proberen.
Haar hele hoofd zit bijna onder.
Ik heb echt het idee hoe meer je het er afschraapt hoe erger het wordt.
Ik ga morgen maar eens kijken voor die shampoo waar je het over hebt.
Ik heb biet echt het idee dat het jeukt of zo.
Want ze krabt zelf niet.

Maar bedankt in iederegeval.
 
Terug
Bovenaan