Berg?

Hallo iedereen!

Mijn dochter van 7 wkn heeft nu op haar hele hoofdje last van wat korstjes en van die velletjes dat op roos lijkt, het is een geelachtige korstje, als ik haar hydrofiele luier onder haar hoofdje vandaan haal na een nachtje slapen zijn er allerlei velltjes te zien. Wie heeft er verder ook zo een probleem? Wat doe je er aan?
Ik heb gehoord dat het BERG heet en de baby heeft er zelf geen last van. Maar ik wilde er graag meer van weten.
 
Mijn zoontje(nu 13 weken) heeft er sinds een week ook last van. Ik smeer er voordat hij gaat slapen 's avonds olie op en haal het er 's ochtends met een kammetje met daarom heen een tissue (of een gaasje) voorzichtig de berg van zijn hoofdje. Het huidje wordt wel een beetje rood maar je beschadigd het niet. Ik vind het een vervelend klusje, maar het helpt wel.

Succes!
 
inderdaad insmeren met olie en dan na een tijdje er voorzichtig afhalen met bijvoorbeeld een dun kartonnetje ofzo of met de kam kan natuurlijk ook, er zijn ook zgn bergpads te koop van zwitsal maar die zijn erg duur en olie helpt heel goed. Mijn dochtertje had de berg ook een beetje op haar wenkbrauwtjes, die heb ik ingesmeerd met vaseline en het was al heel snel weg.

groetjes sandra
 
ik heb de pads van zwitsal gehaald, voor het slapen gaan ff insmeren en de volgende dag haartjes wassen. na enkele keren was het weg. mijn dochter heeft vrij veel haar, dus het bleef best lang zitten. ze hebben er zelf geen erg in maar ik vind het een vies gezicht.

groetjes Anna
 
Hoi,
Mijn zoontje heeft ook last van berg. Hij is nu 3 1/2 maand en hij heeft er vaak jeuk aan en heeft al een paar keer open gekrabt (tot bloedens toe). Het handje waar hij mee krabt heb ik nu in een sokje gestopt zodat hij niet meer kan krabben alleen wrijven. Bij hem is het dus vrij hardnekkig. Ik smeer het meestal 2 keer per dag in met olie maar erafkammen of zo gaat niet want het zit veel te vast. Ik zou zeggen: hou het goed in de gaten. Zolang je kindje er geen last van heeft kan het geen kwaad.
Groetjes
 
De hema verkoopt ook anti- bergpads, ze kosten €3,50 en dan heb je er 50, ook kruidvat en etos hebben ze van hun eigen merk maar die zijn iets duurder!
Ik smeer zijn bolletje met een pad in en 15 min. later haal ik het er of in het badje weer af of gewoon met een vochtig hydrofile washandje haartjes borstelen en klaar...na 2x was de berg al verdwenen, het wordt wel aangeraden om dit 2x per dag te doen en niet direct te stoppen als het weg is maar nog een dag of 2 door te gaan....
Ook sesam olie werkt goed.

suc6 allemaal.
gr.
saskia
 
Terug
Bovenaan