Berg

Ik heb een vraagje over berg. Mijn zoontje van 10 maanden heeft berg op zijn hoofdhuid. Hij heeft hier geen last van en het valt ook niet heel erg op omdat het gewoon onder zijn haar zit. Ik doe er daarom eigenlijk niets aan vanuit het idee dat het vanzelf wel weer over gaat. Maar ik krijg overal om me heen adviezen over wat ik ertegen kan doen. Ik krijg daardoor een beetje het idee dat ik er iets aan moet doen, is dat zo? Gaat het niet vanzelf over?
 
Berg gaat wel vanzelf over. Je kan er wel wat aan doen maar ga dan niet aan de gang met allerlei dure middeltjes hoor.

Gewoon wat olie (babyolie) daarna met een speelkaart kan je het er zo afschuiven.

Maar nogmaals als hij er geen last van heeft en jij stoort je er niet aan lekker laten zitten.

Groetjes
 
Mijn oudste dochter had veel berg toen ze baby was en ook zij had er geen last van. Ik heb het gewoon laten zitten en is vanzelf verdwenen rond 1,5 jaar.
Ik denk dat je er niks tegen moet doen behalve als je zoontje er jeuk aan zou hebben en steeds zou krabben.

Groetjes Miriam
 
Hoi,
Toon had ook berg en hij begon er aan te jeuken, tot bloedens toe. Daarvoor deed ik er niets aan maar toen wel. Eerst laten genezen en als ik hem niet in de gaten kon houden (tijdens het slapen) sokjes aan zijn handen doen. Als het genezen was olie of vaseline op smeren en dan tijdens het badje goed nat maken zodat het los weekte. Dan na het badje voorzichtig met een gewone handdoek het eraf 'schrobben'. Als het lang duurt zou je aan je huisarts een zalfje kunnen vragen want het schijnt altijd samen te gaan met een schimmel en als je die bestrijd ben je ook van de berg af.
Veel succes.
Masja
 
Terug
Bovenaan