Berg

Hallo allemaal,

mijn zoontje van twee maanden heeft last van berg op zich natuurlijk niet zo erg.
Ik heb alle mogelijke tips opgevolgd maar nu heb ik het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen....
Als ik zijn hoofdje heb ingesmeerd met babyolie en ik laat het intrekken kan ik het er makkelijk afhalen met een kammetje maar dan ontstaan er allemaal vochtplekjes op zijn hoofd en heeft hij dus gewoon open wondjes weet iemand wat ik hier tegen zou kunnen doen?

groetjes Debby

Hoi hoi,

Je kan het misschien beter met een kaart eraf schrapen nadat je het met olie hebt ingesmeerd en een nachtje laat intrekken.
Een kammetje lijkt me inderdaad wat hard!
Succes!

Hoi Debby,
Even een vraagje.
Waarom wil je het eraf halen? Het ziet er inderdaad niet mooi uit, maar weghalen heeft in prinipe helemaal geen zin. Het komt gewoon weer terug. Na een paar weken of maanden verdwijnt het vanzelf.
Groetjes.

Hoi,

Mijn zoontje heeft ook behoorlijk last gehad van berg, ik heb het echter nooit verwijderd met een kaart of kam. Wat ik wel deed de avond voor Daan in bad ging smeerde ik zijn hoofdje in met speciale oil pads van zwitzal in. Dit liet ik dan de hele nacht intrekken en de volgende dag ging hij in bad en spoelde ik het eruit met baby shampoo. Het was dan ook aanzienlijk minder.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetejs saskia

Hi,

Hadden mijn dochters ook, maar ik verwijderde toch de berg.... meestal door in te smeren met olie en dan in bad bij minder behaarde plekken even goed schoonwrijven met een badstof washand.... en bij behaarde plekken wel met kammetje of voorzichtig met mijn nagels....  Ze hadden daarna wel wat nattende plekken, maar de berg werd wel steeds minder totdat het zo goed als weg was....

De berg moest ik wel verwijderen, want het verstikte de hoofdhuid waardoor ze heel dun haar kregen boven op hun bolletjes (verdween dus niet vanzelf, waren ondertussen al twee jaar oud!)

De nattende plekken zijn op zich best logisch, de berg zit echt aan de huid vast en als je dat er af haalt, is het bovenste laagje van de huid wat open.... Daarna dus geen haarlotion gebruiken, want dat prikt!!!

Groetjes Nynke

Hoi,
Onze dochter is nu net 1 jaar en heeft ook nog last van berg. Een tijdje terug is ze voor het eerst geknipt en onze kapster zei toen dat je het haar beter niet met (baby)shampoo kan wassen omdat wanneer het niet goed uitgespoeld wordt (de meeste kinderen hebben een hekel aan haren wassen en dan wil je te snel zijn) de shampooresten gaan indrogen en dit veroorzaakt ook berg. Als het echt niet anders kan als ze bijvoorbeeld erg hebben zitten knoeien met eten dan proberen het alleen goed uit te spoelen met water.
Veel succes.
Groetjes Daantje

Terug
Bovenaan