Berg

Mijn zoontje heeft nou al sinds zijn geboorte(nu 7maanden) berg op zijn hoofdje.
Toen hij geboren werd, had ie ontzettend veel haar en nog steeds(al 2x naar de kapper geweest). Hij heeft er geen last van ofzo en je ziet het niet zo, alleen als ik goed door zijn haren woel.Nu ben ik benieuwd wanneer dat nou eigenlijk we ga, In het begin deed ik een beetje baby olie en sochtends beetje kammen,zodat er wat berg af kwam,En een poos geleden ook weer, maar dit vind hij echt niet leuk. Je moet toch steeds op dezelfde plek kammen. Heeft iemand een tip, of gewoon wachten tot het vanzelf overgaat.Alvast bedankt.

mdm

Hoi,

Vanzelf gaat het (in mijn ervaring) volgens mij nooit over.
Zachtjes masseren met een olie, of met berg-pads.... die laatste hielpen hier erg goed.
2x per dag smeren en aan het einde van de dag haartjes wassen.
Dit blijven doen tot het weg is, als ze er 1maal vanaf zijn komt het meestal niet meer terug.

Succes ermee!
Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi,

Mijn zoontje heeft er bijna geen last van, maar mijn dochters hadden het wel. Ik deed er niks aan omdat ik het niet erg vond. Toch duurde het ca. 2 jaar voor het weg was. Ik waste hun haren niet vaak met shampoo (hadden weinig haar en wordt niet snel vet) misschien dat het er daarom ook niet snel vanaf ging.
Over die pads heb ik meer enthousiaste verhalen gelezen hier op het forum.

Groetjes,
Marianne

hoi

Een keertje het hoofdje helemaal inseren met baby olie en dan een nachtje in laten trekken en sochtends wassen dan gaat het vaak al weg,bij mijn dochertje hielp dit goed,is wel even wat vettig maar zo heeft het de kans om goed in te trekken.gr wendy

hoi hoi,
nou heb het gisteravond helemaal met babyolie van zwitsal ingemasseerd,vanochtend met een kammetje heen en weer, nou dat ging hartstikke goed en is bijna weg, was best veel. Hij had wel erg vet haar, dus lekker in bad gedaan.Bedankt nog voor de tips.doei doei xxx

Ik hoorde dat je het ook met een oude ansichtkaart oid kan wegschrapen...wel eerst goed inmasseren met babyolie (evt een nachtje laten "weken")

Groetjes yvonne

Ik hoorde dat je het ook met een oude ansichtkaart oid kan wegschrapen...wel eerst goed inmasseren met babyolie (evt een nachtje laten "weken")

Groetjes yvonne

mijn zoontje bijna 4 maanden hadt het ook wel hardnekkig
lekker dik baby olie erop een nachtje laten intrekken en dan met een babyborsteltje heel voorzichtig wegborstelen of een stukje karton ja
gr marijke

Terug
Bovenaan