berg

Hallo,

Ik heb een vraag over berg, en hoe dit aan te pakken.
Onze dochtertje van 4 1/2 maand heeft last van berg, maar ook redelijk veel haar. De berg is dus niet echt te zien (alleen door mij), dus ik vraag me af of het erg is?

Als ik olie op haar hoofd wil smeren komt het vooral op haar haar, ik heb niet het idee dat het erg helpt. Ik heb ook al met een kaart proberen de berg er af te "schrapen" maar ook dat wilde niet werken.
Nu heb ik de anti-berg pads gekocht van Zwitsal, en dan moet je dus 2 keer per dag die olie op brengen en elke dag haar haar wassen, dit lijkt me ook niet echt goed! ( voor een volwassenen is het ook niet goed om elke dag je haar te wassen, en bij het consultatiebureau hebben ze gezegd dat een keer in de week genoeg is, dit was voordat ze berg had!)

Wie heeft er tips?

groetjes,
Irmgard

hoihoi, mijn jongste zoontje had ook erg last van berg, in mijn geval had ik het geluk dat die van mij zeer weinig haar had.
Ik deed zijn hoofd 2x per dag insmeren met die zwitsal bergpads en dan om de dag wassen en dan terwijl het nog nat was en geweekt.zachtjes met een kaart het geweekte eraf schrappen. Bij mijn zoontje werkte dit prima weet alleen niet of het ook werkt met veel haar.Ik heb 2 potjes gebruikt en het was weg.

veel succes en ik hoop dat je kindje er snel vanaf komt, liefs lin

Hoi Irmagard,

Ons dochtertje inmiddels 17 maanden heeft ook heel erg last gehad van berg. Maar gelukkig ook veel haar waardoor het bijna niet zichtbaar was.
Ik vond dat met die pads en olie enz helemaal niets die haartjes worden zo vet ziet er niet uit en wat je zegt zoveel wassen is ook niet goed.
Ik heb het zo gelaten gelukkig is ze er nu zo goed als vanaf.
Jou vraag of het kwaad kan.............helemaal niet het is een vettige  afscheiding van de hoofdhuid die verder geen kwaad kan.
Het is alleen niet zo sierlijk, gelukkig heeft jou kleine ook veel haar dus zie je het niet zo.
Als ik je een advies mag geven laat het zo en tijdens het haren wassen en afdrogen goed masseren met je vingertoppen dan komt er vaak ook wat los.

Groetjes Louise

Hoi Irmgard,

Onze dochter heeft hier ook een tijdje last van gehad. Gelukkig heeft ze ook veel haren dus was het niet echt te zien. Alleen als de schilfertjes los kwamen dan zag je die dus overal in haar haren. Dat vond ik zelf een beetje onsmakelijk.
Ik heb haar hoofdje een week met olie ingesmeerd en daarna was het weg. Ik heb dit met gewonen olie gedaan. Ik kamde haar haren dan een stukje naar achteren deed wat olie op haar hoofdhuid en dan ging ik door naar het volgende stukje. Ja haar haren werden er wel wat vetter van maarja dat was dan maar even zo.
Ik deed dit iedere avond voordat ze ging slapen, zo had de olie ook genoeg kans om in te werken. En na een week was het echt helemaal weg.
Ik was haar haren 1 keer in de week met schampoo en de rest van de week   gewoon met water als ze in bad of mee onder de douche gaat. Zoveel wassen met schampoo is helemaal niet goed voor een kleintje.

Succes ermee
Groetjes Anninas

Hoi,

Mijn zoontje heeft ook erg last van berg.
Hij heeft redelijk veel haar, maar erg dun haar, dus je ziet de berg er wel door heen.
Mijn zoontje heeft ook eczeem en de ha zei dat de berg door het eczeem ook erger was.
Ik heb laatst een tip gekregen van een moeder. Haar zoontje had ook erg veel berg en toen heeft zij gewone anti-roos shampoo gebruikt en het was zo weg.
Ik heb het nu ook al 2x gebruikt en het berg is bij mijn zoontje ook al een stuk minder geworden. Ik was gewoon 1x in de week met de anti-roos shampoo en de andere x met neutral shampoo.
Ik had eerst ook olie gebruikt, maar dat was waardeloos. De berg ging er niet mee weg en mijn zoontje had 1 vette haardos.

Groetjes marielle

Goedemorgen,

Misschien ben je inmiddels al geholpen aan een oplossing voor berg. Ik ben hiervoor met mijn dochter bij de huisarts geweest (waren meerdere dingen). Ik heb toen ook gevraagd voor iets voor berg, omdat de tip van het insmeren met olie mij niet echt goed leek. Ik heb toen een speciale shampoo meegekregen, ketonazol hoofdgel (deze werkt tegen schimmels, wat berg ook eigenlijk is). Deze gebruiken om de haartjes te wassen, wat ik anders eigenlijk nooit deed, en het is met een week of 2 weg. Als je kindje 2 a 3 keer in de week in bad gaat tenminste.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Dartel

Bekend probleem! Hier ook veel haar (4 a 5 cm?) en veel berg. Vind die bergpads ook niet zo handig, voordat je klaar bent... ben je een aantal pads verder!
Ik kijk het nog maar even aan. Oppassen met eraf willen halen dmv kaart/kam/krabben.. hiermee kun je ook wondjes maken.

Terug
Bovenaan