Berg

Hoi, Allereerst gefeliciteerd.
Ik weet niet hoe erg het is? Er zijn speciale pads te koop waar je het mee kunt verwijderen. Of voor het slapen gaan insmeren met babyolie en 's ochtends wegschrapen met bijvoorbeeld een oud pinpasje ofzo.
Mijn zoontje heeft ook wat berg maar niet overdreven veel. Ik gebruik Zarqua shampoo (dode zeezout). Kost wel wat maar je hebt niet veel nodig. Ik was zijn haren om de 2 a 3 dagen en je ziet er bijna niets van. Mijn fles is nog half vol en ik heb het nu al 6 maanden.
Groetjes, lianne
 
Gewoon lekker laten zitten!
Mijn dochtertje heeft een gevoelige huid, en toen wij daarvoor bij de huisarts waren, kreeg ik het advies haar berg gewoon te laten zitten. Het moet voor de eerste verjaardag vanzelf loskomen. Als je het er zelf af gaat halen met allerlei huis tuin en keuken middeltjes, kon je de hoofdhuid beschadigen (volgens de huisarts).

Het is misschien wel handig om te weten dat kindjes met (veel) berg vaak een gevoelige huid hebben, en ook gevoelige darmpjes. Volgens mijn huisarts liggen astmatische klachten vaak samen met huid/darm overgevoeligheid.

Mijn dochtertje heeft idd al die dingen, maar het hoeft natuurlijk niet hoor.
 
Bij onswerkte de olie voor geen meter. Maar wel water. dus als zebij onsnet in bad waren geweest, ging ik gelijk aan deslag. Maar mn dochter is nu bijna 6 en nu doe ik 1x per maand de vastgekoekte troep eraf krabbelen, want met dat hele blonde dunne haar zie je de donkergele roos (met zandbakzand) op dr hoofdhuidje zitten. Dus bij ons werkte gewoon weken met water
 
Ik kreeg het advies bij het cb om er niks aan te doen. Bijna alle baby's hebben er last van zeiden ze en de korstjes eraf krassen, maakt het vaak erger...
Het kan jaren duren voordat het weg is, op een gegeven moment zie je het niet meer omdat de haartjes eroverheen groeien...

Ik heb dus maar niks aan de berg van mijn zoontje gedaan...
 
Hallo,

Mijn zoontje had het de eerste paar weken tot 3 maanden ook. Soms heel erg, en dan was het weer een stuk minder. Ik smeerde het met olie in en wachtte totdat het zo zacht was dat ik het er heel makkelijk vanaf kon halen. En als ik hem in het badje deed, dan wastte ik het er ook af. Je hoort zoveel verschillende dingen, en ook vaak tegenstrijdig. Ik voelde me hierbij goed, en het hielp ook wel. Vond het maar niks, dat berg steeds op zijn koppie. Het is hier prima gegaan en hij is nu 7 maanden, maar zoals ik al zei... vanaf 3 maanden was het over. Maar ook dat verschilt...

Succes
 
Terug
Bovenaan