berg

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
hoi

mijn dochter van 4 maanden heeft nog steeds berg op haar hoofd.
ik heb al verschillende keren olie op gedaan en met een klein papiertje er af gehaald.
maar blijft nog steeds zitten.
wie heeft hier ook last van en heeft nog tips

groetjes josje

Hoi,

Als ze er veel last van heeft zou ik even het cb of de ha bellen, mijn kinderen hebben het nooit gehad dus ik heb geen gouden tip helaas..

Succes Gr MJ

Hoi,

Er is hier al eerder ergens een topic over geweest, geloof ik.
Maar ik heb gesmeerd met vaseline cetomacrogol en dat heeft bij ons goed geholpen.
Kun je halen bij de apotheek. Dit is vaseline, maar dan beter smeerbaar en niet zo vet.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Groeten Yvonne

Hoi Josje,

Ik heb 3 kinderen. Een meid van 8 en een jongen van bijna 7 en een jongetje van 1 maand oud.

Mijn eerste 2 kids hadden allebei berg! Ik denk maar weet het niet zeker, dat het door shampoo komt. Was jij de haartjes van je kindje met babyshampoo?

Ik heb dit keer nog helemaal geen shampoo gebruikt en mijn baby heeft nu geen last van berg. Ik ben daar echt heel blij om want mijn dochter is het na 8 jaar nog niet helemaal kwijt. Af en toe achter haar oren blijft het hardnekkig terugkomen. Bij mijn zoon is het wel gewoon weggegaan na oliebehandelingen en stoppen met shampoo. Ik hoorde dat van mijn zus, dat de shampoo dat kan veroorzaken en ben daar toen mee gestopt bij mijn zoontje en dat hielp.

Ik hoop dat het bij jou ook zo simpel zal zijn maar ik weet natuurlijk niet of je shampoo gebruikt of niet en of dat de werkelijke oorzaak zou kunnen zijn. Bij mij lijkt dat wel de reden te zijn.

Succes en laat nog eens wat horen.

Groetjes Petra

Hoi...
Mijn dochter heeft ook berg gehad. Tja, het is niet echt een fraai gezicht maar je doet er weinig aan. Je kunt het wel wat verminderen maar het gaat in de loop der tijd vanzelf over.
Wij deden er idd ook olie op (natusan, babyolie) en dan met een zacht borsteltje eraf halen. Het ergste ging dan wel weg maar nooit helemaal.
Wij gebruiken geen shampoo en ik heb ook nog nooit gehoord dat het daarvan zou komen, dus dat lijkt me niet.
Vaseline Cetamacrogol gebruiken wij voor de huid van onze dochter, deze is nml erg droog door eczeem maar op het hoofd gebruik ik het niet. Vind het zelf wél erg vet en daarmee zo vies in het haar maar goed, dat moet ieder voor zich beslissen.

Op het flesje van natusan staat trouwens ook vermeld dat het goed is voor de hoofdhuid met berg, dus misschien is het te proberen. Succes, hoop dat je kindje er gauw van af is.

Hoi,
Mijn dochter had het ook, ik heb het ingesmeerd met olie, even in laten trekken  en met een plastic babykammetje kon ik het er zo uitkammen, maar je moet niet te voorzichtig willen doen, aaien helpt niet.
Succes!
Miranda

Kan nog veel langer duren hoor!
Niet te veel mee knoeien, als het door overgevoeligheid komt kan shampoo het inderdaad erger maken.

Gewoon laten zitten, zachtjes met creme of olie masseren en voorzichtig kammen.

hoi hoi

bedankt voor de adviezen.
heb verschillende dingen geprobeerd maar blijft hardnekkig zitten.
moet 9 maart terug na consultatie dan zal ik het nog een keer aankaarten.

groetjes josje

Terug
Bovenaan