Berg

A

Anoniem

Guest
Ik ben eigenlijk een december mama, maar dit forum hier is levendiger als dat van ons dus vandaar dat ik hier mijn vraagje even stel.

Finn heeft berg op zijn hoofdje en wat kan ik hier nu het beste aan doen?
Ik zag dat je van zwitsal bergpads had ,helpt dat?
Sommigen zeggen ook dat je er niks aan moet doen, dat het vanzelf weer weg gaat.
Maar ik vind het vies!
Nou heeft hij gelukkig een hoop haar, dus je ziet het niet echt goed, maar toch....

Ik hoor het wel!

Hoi Mirjam,

Ik heb er niet zoveel ervaring mee maar ik heb mijn schoonzusje even gevraagd (ze is kapster) en volgens haar is het het beste om babyolie te gebruiken en dan zacht te laten worden. Je kunt het er dan heel voorzichtig 'afkrabben'. Verder niet teveel de haartjes wassen en niet teveel haarlotion of gel oid gebruiken.
Succes!
Marcia mv Puck (9 maanden).

Je mag hier gerust je vraag stellen hoor. We zijn hier allemaal bereid anderen te helpen.

Berg gaat in principe vanzelf over. maar hier wat tips:

Wrijf voor het slapen gaan het  het hoofdje van je kindje  in met babyolie of vaseline, dan kun je ’s morgens wat schilfertjes verwijderen met een washandje.  Ook kun je met een kam licht over de hoofdhuid kammen en zodoende schilfertjes verwijderen. Maar dit vinden ze meestal niet fijn.

Succes
Jeske

Hoi Mirjam,

Renée had dit ook heel erg. Ik weet precies wat je bedoeld, met dat je het weg wilt hebben. Ik heb haarlotion en shampoo van Zarqa gekocht bij de Tuinen. De haarlioton breng je een paar keer aan, daarna kan je het met een kammetje zo eraf kammen/krabben. Stond op met een kaartje, maar dat ging echt niet. Heb gewoon zo'n fijn baby kammetje gebruikt. Daarna blijven wassen met de shampoo, die erg lekker ruikt vind ik zelf. Het is helemaal op natuurlijke basis.

Hun website ligt er momenteel even uit maar er staat best wel wat van op het internet. Je kan ook bellen met Zarqa 0900 111 22 23.

Succes ermee en je bent hier altijd welkom hoor.
Groetjes,
Evelien

Hoi,

Tiara geeft dit ook gehad. Ik heb inderdaad de zwitsal pads gebruikt en het help wel goed vond ik. Ik deed het sóvons voor het slapen gaan. (het stinkt wel hoor ondankt dat het van zwitsal is, maar ja als het help). Als ik een dag niet weg moest smeerde ik het meerdere keren in, het is zo vet dat het er niet uit ziet als je naar buiten gaat. Het werd dan heel zacht en dan kan je het er zo met een borstel of kam uit borstelen.

Groetjes Nancy

Hubbie heeft berg-achtige klachten gehad... ( ja echt!!)
Bij hem hielpen de etos-eigen merk anti-berg-pads erg goed! En ze ruiken ook nog eens erg lekker! Thomas heeft er geen last van gehad...

-X- Marieke

Merel heeft het een klein beetje.
Ik heb ook van die zwitsal pads gebruikt, maar het stinkt zo!
En het ziet er niet uit...heel vet haar.
Het heeft wel een beetje geholpen, ik laat het verder maar zitten en hoop dat het verdijnt nu. (zit nog zo weinig)

Hoi,

Ook Tijn had er heel erg last van en mijn kapper zei dat ik er wel wat aan moest doen, omdat het anders kon gaan irriteren. Wat hier goed geholpen heeft is 's avonds wat baby-olie op zijn hoofdje smeren en dan de volgende ochtend met een kaart de berg eraf "schrapen". Met een kaart verdeel je de druk over het hoofdje en kun je nooit te hard drukken.
Tijn was er van af, maar het is weer iets terug gekomen, dus we gaan van de week weer even aan de slag.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Terug
Bovenaan