Berg

A

Anoniem

Guest
Ik ben eigenlijk een december mama, maar dit forum hier is levendiger als dat van ons dus vandaar dat ik hier mijn vraagje even stel.

Finn heeft berg op zijn hoofdje en wat kan ik hier nu het beste aan doen?
Ik zag dat je van zwitsal bergpads had ,helpt dat?
Sommigen zeggen ook dat je er niks aan moet doen, dat het vanzelf weer weg gaat.
Maar ik vind het vies!
Nou heeft hij gelukkig een hoop haar, dus je ziet het niet echt goed, maar toch....

Ik hoor het wel!

Hoi Mirjam,

Ik heb er niet zoveel ervaring mee maar ik heb mijn schoonzusje even gevraagd (ze is kapster) en volgens haar is het het beste om babyolie te gebruiken en dan zacht te laten worden. Je kunt het er dan heel voorzichtig 'afkrabben'. Verder niet teveel de haartjes wassen en niet teveel haarlotion of gel oid gebruiken.
Succes!
Marcia mv Puck (9 maanden).

Je mag hier gerust je vraag stellen hoor. We zijn hier allemaal bereid anderen te helpen.

Berg gaat in principe vanzelf over. maar hier wat tips:

Wrijf voor het slapen gaan het  het hoofdje van je kindje  in met babyolie of vaseline, dan kun je ’s morgens wat schilfertjes verwijderen met een washandje.  Ook kun je met een kam licht over de hoofdhuid kammen en zodoende schilfertjes verwijderen. Maar dit vinden ze meestal niet fijn.

Succes
Jeske

Hoi Mirjam,

Renée had dit ook heel erg. Ik weet precies wat je bedoeld, met dat je het weg wilt hebben. Ik heb haarlotion en shampoo van Zarqa gekocht bij de Tuinen. De haarlioton breng je een paar keer aan, daarna kan je het met een kammetje zo eraf kammen/krabben. Stond op met een kaartje, maar dat ging echt niet. Heb gewoon zo'n fijn baby kammetje gebruikt. Daarna blijven wassen met de shampoo, die erg lekker ruikt vind ik zelf. Het is helemaal op natuurlijke basis.

Hun website ligt er momenteel even uit maar er staat best wel wat van op het internet. Je kan ook bellen met Zarqa 0900 111 22 23.

Succes ermee en je bent hier altijd welkom hoor.
Groetjes,
Evelien

Hoi,