berg?

hoi,hoi,
Hebben jullie kindjes last van "berg" (ik vind het maar een raar woord) en doen jullie er iets aan om er van af te komen. Evi heeft het niet heel erg, maar het gaat ook niet weg.

groetjes Sonja

hoi,

ja, jorik heeft ook berg. nu alleen nog boven op z,n hoofd,maar het zat eerst ook bij z,n kruinen(hij heeft er nl. 2 naast elkaar ,wel een grappig gezicht). wat ik gedaan heb is het met olie ingesmeerd 2x per dag ,op de dag dat hij in bad ging en dan wassen. Bij de kruinen is het tot nu toe niet teruggekomen, maar boven op z,n hoofd durf ik niet zo hard te wrijven vanwege fontanel, dus daar zit het nog.

Het gaat uiteindelijk vanzelf weg (zeggen ze) ,maar het is idd geen fraai gezicht.En omdat jorik er geen last aan heeft, doe ik er ook niet al te veel aan. Bijna elke baby krijgt het wel.

succes monique

Even afkloppen, maar Esther heeft er gelukkig nog geen last van.
Ik heb idd goede verhalen gehoord over olie. Gewoon olijfolie of natusan babyolie. Bij voorkeur lekker laten broeien: olie op het hoofdje en dan een mutsje erop. En dan goed uitspoelen.

Onze oudste heeft heel erg berg gehad toen hij een maand of 4 was. Ik ben er toen mee naar de ha gegaan, en die adviseerde om 's avonds een dikke laag vaseline erop te smeren, mutsje erover en 's morgens het eraf te schrapen met een vel papier. Daarna wassen. Toen ik dit deed begonnen de plekjes een beetje te bloeden, ik vond dit heel zielig. Heb anti-berg-pads van Zwitsal gekocht, die werkten prima!
Volgens mij is het gewoon heel belangrijk om het goed vet te houden. Succes ermee! Groetjes van Ruth

De oudste had het toen hij een maand of 4 was. Ingesmeerd met babyolie en lekker laten broeien met een mutsje tijdens zijn middagdutje. Daarna konden we het er aardig afschrapen. Maar nu heeft hij het weer! En hij is al 2 jaar en 5 maanden. Ik heb hem nog niet opnieuw ingeolied, ben bang dat het nu te veel een worstelwedstrijdje wordt. Hoplijk verdwijnt het vanzelf.

Echt smakelijk ziet het er niet uit, maar goed, het is niet echt iets vies.

groetjes Dionne/vis78

boas heeft er gelukkig nog geen last van.mn leidster aan huis kindje had het wel heel erg.de dokter had tegen haar moeder gezegt dat ze eraf moest blijven,omdat het anders erger werd.maar ik vond het zo vies.ik heb er toen ook een dikke laag babyolie op gedaan en een paar uur laten weken en toen met een stukje karton kon ik zo de helft er al af schrapen en daarna heb ik nog met wattenschijfjes zitten poetsen.savonds heeft haar moeder haar hoofdje goed gewassen en de volgende dag weer zo gedaan en daarna was het zo goed als weg.
ik gebruik bij boas wel na ieder badje haarlotion,schijnt het aardig te voorkomen volgens de kraamhulp.verder heel heel heeel goed shampoo uit de haartjes spoelen en afdrogen.
er zijn ook speciale bergpads,maar ik denk niet dat die meer doen dan olie,maar ze zijn wel veel duurder.
groetjes kari

Hoi,

Wat ik geleerd heb, ook van mij kraamverzorgende is dat je altijd Haarlotion moet gebruiken. Ik zag bij mij kleine dat hij het begon te vertonen, (ik was vergeten haarlotion te gebruiken). Toen heb ik gelijk haarlotion gebruikt, dit doe ik s'ochtends en voordat hij naar bed gaat. En hij heeft  er nu geen last meer van.

Wat je nooit moet doen is dikke lagen (baby)olie of vaseline gebruiken, want dan kan de hoofdhuid niet luchten (ventileren), en dan gaat het moeilijk weg. En daar komt bij dat olie en vaseline, wel vochtig zijn als je het erop smeert, maar deze producten zorgen ervoor dat het droog wordt. Hierdoor wordt het dus alleen maar erger.

Ik hoop dat je wat aan mij tip hebt!

Groetjes Sharon

Terug
Bovenaan