Berg

Hallo mamas!

Heeft iemand ervaring met berg??????? Ik smeer er olijfolie op (lekkere vette boel). Maar ik vind het zo'n naar gezicht dat er haartjes(nesthaar) op de huidschilvers zit. Is dit normaal???? Wanneer gaat dit over? M'n oudste van 2 had dit niet. Misschien een beetje verborgen onder z'n haardos.
groetjes!

Mijn zoontje had een tijdje terug ook veel berg en ik heb van die oliepads gekocht bij de Hema   - werkt hetzelfde als olijfolie natuurlijk, lekker vet. Er zat ook lavendel in dus hij rook ook weer lekker op zn bolletje :)   Iedere dag deed ik zolang hij het toeliet het volgende: ik wreef zn hoofdje er iedere dag goed mee in, even laten intrekken en dan met zo'n zachte babyborstel ronddraaiende bewegingen maken en zo de berg er zachtjes af "schrapen". Meestal was hij het na een paar minuutjes zat en dat kon je ook zien want zijn hoofdje kreeg dan rode plekjes van het draaien met de borstel.  

Ze adviseren trouwens ook vaak om het er met een stevige ansichtkaart af te krabben, maar dat lukte bij mij niet zo goed.

Mijn ervaring is als je eenmaal de eerste lading berg na een paar dagen weg hebt gekregen, dat het niet zo dik weer terugkomt.

Ook tijdens het voeden krabde ik voorzichtig de dikste en loszittende korstjes weg met mijn nagel. Hielp ook goed! En tja, als je (borst)voeding geeft zit je toch stil en heb je bovendien perfect zicht op dat bolletje en je kind is lekker afgeleid door het drinken :)

Succes ermee!

Ik smeerde het 's avonds in met olie en de volgende dag kamde ik het voorzichtig door. Dat deed ik 1 x in de week, zodat het ergste weg was. Inderdaad deed ik ook de grote brokken tijdens de borstvoeding weghalen. Vanaf een maand of 5 was het grotendeels verdwenen. Succes!

Terug
Bovenaan