berg

ik heb nog steeds problemen met dit forum, ik heb al tig keer geprobeerd iets te plaatsen of te antwoorden op iemand, en dan word mijn berichtje gewoon niet geplaats, grrr, afijn, nu een nieuwe poging.

Heeft er iemand een goede tip tegen Berg.
Brenda heeft er nog steeds last van, heb al van die speciale watjes geprobeerd, maar daar krijg je van dat vieze vette haar van. Gewone olie helpt ook niet.
Er blijven hele plakaten op haar hoofdje zitten, en soms ruikt het ook gewoon heel vies (???)

Groetjes van Bianca

Weet je zeker dat dit berg is en geen exceem? Dat kan ook zo ruiken.
Ik heb jarenlang alleen exceem op mijn hoofd (haren) gehad nergens anders.
Helaas geen tips, heb geen ervaring met berg.
Succes ermee

Irene

Hey!

Wij hebben met Nina hetzelfde probleem gehad! Zomaar ineens zaten er grote gele plakaten op d'r hoofdje... En het ergste was nog wel dat die haartjes verdwenen en ze gewoon kaal was boven op d'r lieve mooie koppie! Wij hebebn ook van alles geprobeerd, maar hier hielp vrij weinig moet ik eerlijk zeggen. Wat een beetje hielp was 2 dagen lang die plakaten insmeren met vaseline of olie zodat ze goed week werden en als het ware iets los kwamen te zitten. Toen heb ik heel onorthodox met een nagel voorzichtig de plakaten die lossig zaten een beetje weggepulkt... Ik wil je niet bang maken maar hier verdwenen ze vanzelf toen ze een maand of 11 was geloof ik. Toen begon ook pas weer haar te groeien... Dus Nina heeft nu van oor tot oor een bos krullen en bovenop zit nog dat baby-vlashaar, hahhaha! Zullen vanzelf wel krullen worden voor ze een jongetje is, hihihi!
O, ja. Staat me ook nog een tip bij van iemand op het forum hier ergens. Het schijnt dat je ook een middeltje kunt verkrijgen via de huisarts??? Vraag me niet meer hoe of wat, maar dat zou ook nog kunnen.
Veel succes ermee in elk geval!

Liefs, Marieke

PS: Bij mij werkt reageren nog steeds het beste als ik alsnog eerst op het oranje balkje klik met " reageren" in plaats van gelijk onderin een ractie typen...
En voor de zekerheid doe ik alle reacties eerst via r.muisknop kopieren, hahahha! Scheelt een hoop typewerk als het misgaat, hihihi!

Hier werkt het goed om lekker veel te borstelen met zo'n babyborsteltje. Ik kam alle haartjes eerst 1 kant uit, en dan laagje voor laagje kam ik het weer terug. Zo komen er ook steeds stukjes los. Het werkt trouwens het beste de eerste twee dagen na het haren wassen (doen we hier 1 keer per week ivm eczeem)

Ook yordi heeft erg lang last gehad van hardnekkige berg. Hele plakaten zaten op het hoofdje.
Yordi kreeg later pas zijn eczeem. Maar dat is zo goed als weer over.
Ik kreeg toen de tip om anti roos shampoo te gaan gebruiken. Ik had toen ook alles al geprobeerd en raar maar waar daar werd het wel beter van.
Gewoon een eigen merk anti roos shampoo gebruikt en dat 2x per week gedaan en het werd al stukken minder.
Nu is yordi helemaal van de berg af.

Groetjes marielle

Hallo,

ook Bente heeft nog last van berg. Het ene moment is het erger als het andere moment, maar ze heeft het nog steeds. Ik kam veel met een borstel en dat vindt ze wel fijn, soms komt er wat mee en soms blijft alles zitten. Tja het is geen mooi gezicht maar ik heb de hoop dat het toch gaat verdwijnen.

Groetjes Danielle

Hee hoi,

Ons zoontje had ook berg, vrij hardnekkig. We hebben ook gesmeerd met die pads van Zwitsal, ik vond het maar vet, maar het had wel effect. Toen hij een half jaar was kreeg hij een redressiehelm, toen was het behandelen geen doen meer.

Tijdens het badderen ging we heel zachtjes met een kammetje over z'n koppie, als het week was zeg maar. Toen de helm af mocht, verdween het helemaal.

Veel suc6! Liefs Lientje

nathalia heeft er (gelukkig) nu geen last meer van.
maar wat wij deden was toch gewoon die olie (antiberg pads) en daarna met een kaart eraf schrapen ( na een kwartier)
daarna ging ze in badje en kon ik de olie eruit spoelen.
t hielp heel goed bij nathalia, en daarna heeft ze r ook nooit meer last van gehad.

succes!

liefs, do

Terug
Bovenaan